Gå til innhold

Minitest av Bulkpaq 1x

Anbefalte innlegg

Jeg tar kortversjonen først: Noe skikkelig dritt.

Jeg har brent 5 plater, to av dem med 2x, og 3 med 1x. Jeg brukte DVD Speed og Kprobe for å teste på en Liteon 16x spiller. DVD Speed sier om spilleren klarer å lese med full hastighet hele tiden, mens Kprobe sier hvor mange feil spilleren måtte korrigere. Kprobe virker forøvrig bare med Liteon-spillere.

DVD Speed

Platene leses med full hastighet til mellom 2,5 og 3GB. Deretter synker den, og bare en av platene ble lest til slutten uten at den gav opp.

Jeg testet også platene med DVD Speed på Pioneer-spilleren, og den pløyer igjennom dem som en traktor. Den leser aldri mer enn 2x på slike plater, men til gjengjeld klarer den å lese alle platene helt til enden uten å gå under 2x.

Kprobe

Allerede etter ca 1 GB begynner PI-verdien (som sier hvor mange feil spilleren må korrigere) å stige over normalnivået.

Konklusjon

Det er altså mulig å bruke platene om du har en Pioneer-brenner, og bare skal lese dem igjen på den. Personlig kommer jeg til å holde meg til Princo 4x, som virker prikkfritt hver gang. Jeg må understreke at dette bare gjelder 4x-platene. Bulkpaq jeg har testet blir også produsert av Princo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...