ShagTheMan Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 hei! jeg fant ut for 4 uker siden at jeg hadde Kyssesyken, og jeg ble helt frisk etter 2 uker. Kjente ikke ut som jeg hadde hoven milt og lever, hadde absolutt ingen magesmerter. Eneste symtomene jeg hadde var feber og hodepine (den første uken), etter det fikk jeg vond hals (uke 2). Men etter det var jeg helt frisk, og følte jeg kunne trene maksimalt. Men jeg har ikke gjort noe med fysisk aktivitet, og har heller ikke drukket en dråpe alkohol. Men nå er det festival i byen, og er relativt gira på å drikke. Så jeg lurer på om det er safe? Siden det virker som jeg har hatt en mild versjon av sykdommen. Vær så snill å svar Lenke til kommentar
BaardA Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Du kan nok drikke men fysisk aktivitet er noe du må passe deg for en stund etter du har hat sykdommen. Det som kan skje hvis du presser deg mye fysisk når du har kyssesyka og en periode etter er at du kan få noe jeg tror heter slapphets sykdom som varer livet ut. Dette var ihvertfall det jeg fikk høre av legen når jeg hadde kyssesyka. Og vær glad du slapp lett unna, jeg nesten ikke spise eller drikke på to uker. Det føltes som jeg putta sandpapir og piggtråd ned i halsen når jeg drak og spiste. Kollapset av utmattelse på apoteket når jeg skulle kjøpe smerte stillende. Noe som var jævla flaut. Endret 15. juli 2010 av BaardA Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg ville tatt det litt piano med drikkingen om jeg var deg. Alkohol virker nedregulerende på immunforsvaret (øker infeksjonsfaren) og er en stor påkjenning for kroppen. La kroppen din få restituere seg ordentlig først og helst bør du unngå alkoholbelastning i det hele tatt. Til syvende og sist så er det jo ditt liv og din risikovillighet som bestemmer, men EBV som fremdeles ligger å lurer i kroppen kan skape kronisk utmattelse som BaardA er inne på når de rette omstendighetene for det foreligger. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kronisk utmattelses syndrom (MS om jeg ikke tar feil?) var ikke nødvendigvis livet ut.. Du kan ha det hele livet, eller du kan ha det i 1måned, kommer helt ann på den individuelle personen. Når det gjelder kyssesyken og drikking så tror jeg nok jeg ville holdt meg unna i sirka 6måneder med å drikke og være i fysisk aktivitet, ettersom kroppen din fortsatt har viruset i seg, og det var en god stund før det forsvinner. Og som han over meg sa, alkohol svekker immunforsvaret og med kyssesyken så er allerede immunforsvaret ganske dårlig, så du risikerer å bli veldig syk av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå