Fantaelskern Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hei. Jeg tok trafikalt gk i 2003, via moped lappen. er gk mitt gyldig som at jeg kan øvelse kjøre privat? eller må jeg ta den på nytt? må jeg ta med lappen vis jeg kjører privat? Fanta<3 Endret 15. juli 2010 av Fantaelskern Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hei. Jeg tok trafikalt gk i 2003, via moped lappen. er gk mitt gyldig som at jeg kan øvelse kjøre privat? eller må jeg ta den på nytt? må jeg ta med lappen vis jeg kjører privat? Fanta<3 Har du allerede førerkort i en klasse (bortsett fra M 145) eller mopedførerbevis, kan du øvingskjøre i en annen klasse uten trafikalt grunnkurs. Men har du mopedførerbevis, førerkort M 146 (tohjuls moped), S (snøscooter) etter T (traktor) må du likevel ta mørkekjøring og førstehjelp før du kan gå opp til førerprøven! Har du M 145 må ta du fullt trafikalt grunnkurs før øvingskjøring. første treff på google Lenke til kommentar
Fantaelskern Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Hei. Jeg tok trafikalt gk i 2003, via moped lappen. er gk mitt gyldig som at jeg kan øvelse kjøre privat? eller må jeg ta den på nytt? må jeg ta med lappen vis jeg kjører privat? Fanta<3 Har du allerede førerkort i en klasse (bortsett fra M 145) eller mopedførerbevis, kan du øvingskjøre i en annen klasse uten trafikalt grunnkurs. Men har du mopedførerbevis, førerkort M 146 (tohjuls moped), S (snøscooter) etter T (traktor) må du likevel ta mørkekjøring og førstehjelp før du kan gå opp til førerprøven! Har du M 145 må ta du fullt trafikalt grunnkurs før øvingskjøring. første treff på google så jeg må ta mørkekjøring? før jeg kan privat kjøre? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Nei,før du kan kjøre opp... Lenke til kommentar
Junobruno Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ettersom jeg husker kan du ikke fåreta øvningskjøring på vinterstid/mørketid uten mørkekjøring. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det jeg hvertfall vet er at hvis man har tatt traffikalt grunnkurs en gang, så er det gyldig forever. Men har hørt om folk som må ha ha tatt det på nytt igjen pga diverse kriminelle handlinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå