CeLiCiUm Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Har et problem med diskene mine når jeg søker etter f.eks. *.txt-filer på c:. Søket går greit i kanskje 3 sek, så begynner systemet og gå tregt, CPU er utnyttet opp mot 100% og musa hakker. Det er ikke mulig å gjøre noe fornuftig på maskin nå, bortsett fra å navigere seg til Stop-knappen mellom all hakkingen. Pågår søket for lenge, vil systemet henge seg og jeg trykker rolig på reset-knappen. (telle til 10) Kontrolleren er satt til UDMA mode 5 på både primary og secondary. Kjører HD + CD på samme kontroller, HD er satt som master. Hva FAN feiler dritten ? :smile: (samme gjelder hvis jeg skal liste innholdet på disken i et FTP-prog) Ved kjøring av file system benchmark i SiSoft Sandra får jeg "normale" resultater for hva disken burde yte. Kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Høres ut som om UDMA ikke funker av en eller annen grunn. Det eneste jeg kommer på kan hjelpe hvis det er feilen er: - Legg inn nye drivere til brikkesettet - Oppdater bios Evt. Re-innstaller Win, og prøv med nye chipsett drivere på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå