FrankBjarne Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ingen av dere som vet om en butikk som selger helt oransje kabelstrømper? Prøver og kjøre svart og oransje finish på prosjektet mitt. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Sleeve SMALL - ORANGE Sleeve SATA - ORANGE Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Her et mitt flotte Geforce 6200 512Mb grafikkkort klart til og overklokkes, denne gangen uten og brenne meg på Kjøle ribbene Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Denne må jeg vel ha i mine innlegg Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kanskje et sted og spørre om en ting jeg lurer på. Komplett har køla med sidene og de har skrevet ATX på et mini atx. Så gidder ikke jeg og sende inn igjen hovedkortet for og bytte det inn/få pengene tilbake. Problemet er at bare halvparten av ramen får plass pga CPU kjøler. Det mangler et par milimeter i høyde på kjøleren og det jeg lurer på er om jeg kan fjerne en eller to av ribbene på den ene siden uten at dette påvirker kjøle effekten? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Her er et prosjekt dere burde ta en titt på! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893798&st=0 Endret 9. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kanskje et sted og spørre om en ting jeg lurer på. Komplett har køla med sidene og de har skrevet ATX på et mini atx. Så gidder ikke jeg og sende inn igjen hovedkortet for og bytte det inn/få pengene tilbake. Problemet er at bare halvparten av ramen får plass pga CPU kjøler. Det mangler et par milimeter i høyde på kjøleren og det jeg lurer på er om jeg kan fjerne en eller to av ribbene på den ene siden uten at dette påvirker kjøle effekten? Hvilke komponenter er det snakk om? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Kanskje et sted og spørre om en ting jeg lurer på. Komplett har køla med sidene og de har skrevet ATX på et mini atx. Så gidder ikke jeg og sende inn igjen hovedkortet for og bytte det inn/få pengene tilbake. Problemet er at bare halvparten av ramen får plass pga CPU kjøler. Det mangler et par milimeter i høyde på kjøleren og det jeg lurer på er om jeg kan fjerne en eller to av ribbene på den ene siden uten at dette påvirker kjøle effekten? Hvilke komponenter er det snakk om? Hovedkortet er annonsert større enn det egentlig er. Jeg gidder ikke vente i to uker for og få utnytta den nye prosessoren. Det jeg lurte på var om jeg kunne klippe bort et par ribber på CPU kjøleren (samme som Xigmatek TDK, men HDT versjon) uten at dette ødelegger kjøle effekten. CPU kjøleren stenger for to av ram slotsa. MSI 870A og AMD Phenom II 1055T er delene hvor problemene oppstår. Endret 10. august 2010 av Refsa Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Du vil nok ikke merke det helt store ytelse tapet av et par ribber. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) For noen dager siden kjøpte jeg FKUX Enkelleder hos Clas Ohlson siden jeg ikke fant noen passe tykke ledninger som samtidig ikke var for tykke. Jeg skal bruk ledningene til lysdiodene i kabinettføttene, dvs. at det skal ligge en spenning på 12V over hver diode. Tror dere disse tynne ledningene holder til dette, eller burde jeg ha noen tykkere? Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Sikker? Har du prøvd selv? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Tror ikke de LED pærene krever så mye strøm. Det går nok fint med den tykkelsen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Nei, de krever nok ikke så mye strøm, men jeg håper bare ledningen blir enkel å lodde på eksperimentkortet og ledningene som allerede går fra lysdiodene Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Funka med disse hvertfall. Du ser vel fort om det er iorden eller ikke Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg får vel bare teste og se hvordan det går Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg får vel bare teste og se hvordan det går Det skal du bare gjøre. Du kan jo for sikkerhets skyld koble det på utsiden av kabinettet og la det stå på et par timer å se om ledningene går varm. Hvis ikke er det bare å montere. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Har noen av dere hatt problemer med skruene som følger hovedkortbrettene fra Lian Li? Noen av de som fulgte med mitt setter seg fast når de er halvveis nede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå