Meh. Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg har aldri prøvd og smelte bort isolasjonen tror at den bare svir seg, men en avisolator kapper isolasjonen rundt _hele_ ledningen. Det finnes jo flere forskjellige avisoleringstenger. Den GreenRay linket til kapper kun over og under, men nok til at isolasjonen kan bli dratt av. Om man bruker en lignende denne (se bilde under), vil jo isolatjonen bli kuttet så å si hele veien rundt, men da må man bare være flink til å finjustere på skruen (dvs. høyden på åpningen). Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det er sånn jeg mener ja, da går isolasjonen av som kniv i varmt smør eller hva det heter. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Mener å ha sett avisolerings tenger som er hakket mere komplisert og tar alle tykkelser. Edit: Denne her jeg mener, men har ikke funnet noe lignende. Endret 21. juli 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Biltema har noko lignande. Har den forrige modellen av denne tanga og vil sei den fungerar bra. Er billeg òg. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Hvor tykk pleksi pleier dere å bruke til vinduer o.l.? Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hvor tykk pleksi pleier dere å bruke til vinduer o.l.? Jeg har brukt 3mm Lexan Endret 29. juli 2010 av GreenRay Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Har det gått helt fint, eller har du opplevd noen problemer? Hvordan er det å forme Lexan? Endret 29. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 @Meh Skal du lage skulptur? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hmm... Nei det har jeg ikke planer om. Jeg må nok ha ordlagt meg litt rart i det forrige innlegget, jeg mener å spørre om hvordan Lexan er å kutte til, bore i, og bearbeide på andre måter. Jeg prøver å finne ut hvilke type plastplater jeg skal bruke til vinduet og føttene på kabinettet jeg bygger Endret 29. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Lexan er vel det beste og dyreste alternativet og jeg tror det oppfører seg som plexi. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Lexan er veldig fint til å gjenge og sage (bare det jeg har prøvd) Og ja, der er dyrt... så lenge du ikke får restemateriale/sponsor Selv har jeg bare opplevd Lexan som positivt! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Lexan er veldig fint til å gjenge og sage (bare det jeg har prøvd) Og ja, der er dyrt... så lenge du ikke får restemateriale/sponsor Selv har jeg bare opplevd Lexan som positivt! Hvilke summer snakker vi om? Jeg trenger til kabinettets føtter (dvs. 4 stk. runde skiver med ca. 5,7mm diameter) og et passe stort vindu. Endret 29. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Lexan er veldig fint til å gjenge og sage (bare det jeg har prøvd) Og ja, der er dyrt... så lenge du ikke får restemateriale/sponsor Selv har jeg bare opplevd Lexan som positivt! Hvilke summer snakker vi om? Jeg trenger til kabinettets føtter (dvs. 4 stk. runde skiver med ca. 5,7mm diameter) og et passe stort vinfu. Egentlig vet jeg ikke hvilken pris det er snakk om (har en gang hørt at det kostet 500,- for en en kvadratmeter, er ikke sikker på om dette er sant) Jeg har bare brukt greatis "rester" fra NTNU. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Egentlig vet jeg ikke hvilken pris det er snakk om (har en gang hørt at det kostet 500,- for en en kvadratmeter, er ikke sikker på om dette er sant) Jeg har bare brukt greatis "rester" fra NTNU. Heldiggris som bor i Trondheim Begynner å bli lenge siden jeg har vært der nå Jaja, jeg får vel satse på å ta en prat med noen som jobber med slike ting (Plast osv.), over e.post, så får vi se hva jeg ender opp med Endret 29. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Du har ikke tilfeldig vis en glassmester i nærheten da? De bruker også å selge lexan! Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg kjøpte en sånn IRWIN Self Adjusting Wire Stripper i dag og jeg må si at den er rask når det gjelder av isolering. En liten konklusjon: + Er rask + Tar flere størelser uten noen form for justering + Lett og avisolere midt på ledingen, dette kan være fordel hvis man skal legge opp strøm til harddisker e.l. Dog man må være forsiktig så man ikke få for stort stykke med bart metall. + Billig, jeg betalte 99.- - Avisolerer litt mye av gangen hvis man klemmer den helt inn. - Er ikke så følsom, så du burde ha en klassisk avisoleringstang også. Kjøp den hvis du har en klassisk avisolerings tang fra før av. Hvis ikke kjøp en klassisk først. Kjøp en slik først. Endret 29. juli 2010 av martin808 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Liker denne mye mye bedre. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Tror jeg skal skaffe meg et par forskjellige avisolerings tenger siden jeg holder på en god del med elektronikk. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 kan se om jeg finner en video etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå