Mr.Anki Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ta en skarp kniv og skjær ett snitt i isolasjonen rundt ledningen. Så er det bare å dra av isolasjonen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg vet ikke hvordan ledningene er, men med de fleste tynne ledninger funker det å bruke tennene, eller bruke en avbiter veldig forsiktig. Er tenner jeg har prøvd meg på, men de små ledningene inni bare kommer med. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ja, helt klart, GreenRay! Har litt probelmer med å avisolere de små ledningene inni usbkabler, er det noe jeg gjør feil eller må man ha noe avisoleringsverktøy for å gjøre det ? Tenkte jeg skulle begynne å lage til usb ledningene som skal i fronten av NES'en. Jeg vet ikke hvordan ledningene er, men med de fleste tynne ledninger funker det å bruke tennene, eller bruke en avbiter veldig forsiktig. Eventuelt bruk en kniv (tapetkniv, etc.) til å skrape av isolasjonen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Eventuelt bruk en kniv (tapetkniv, etc.) til å skrape av isolasjonen. Har prøvd det og, men uanset hva jeg gjør så sitter jeg igjen med 2-3 små ledningbiter som henger igjen, resten blir med isolasjonen Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Eventuelt bruk en kniv (tapetkniv, etc.) til å skrape av isolasjonen. Har prøvd det og, men uanset hva jeg gjør så sitter jeg igjen med 2-3 små ledningbiter som henger igjen, resten blir med isolasjonen Kanskje det funker å svi/smelt isolasjonen av? Med en lighter eller noe lignende Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Hva med å brenne av/smelte isolasjonen? Det blir jo ikke like fint, men burde jo funke EDIT: Sånn går det når jeg glemmer å oppdatere siden før jeg poster Endret 19. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Har noen sider som kanskje passer i førsteposten Inspirasjon: www.xtremesystems.org (Forum - Cooling / Computer Cases) www.itavisen.no (PimpMyPC) Butikker: Norske: www.elfa.se (elektronikk, ol.) www.mamoz.no (Hardware, litt casemod stash, de tilbyr også lasergravering på Mercursenteret i Tronndheim) Utenlandske: www.dealextreme.com (Veldig billig og har alt mulig rar, bla. dioder, brytere, osv) www.electrokit.se (Elektriske byggesett, bla forsterkere til høyttalere) Endret 19. juli 2010 av GreenRay Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ser ikke mye elektronikk på elfa.com/norge tror du mener https://www.elfa.se/elfa3~no_no/elfa/init.do?shop=ELFA_NO-NO Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Ja, det er vel elfa.se som gjelder innen elektronikk og elektronikkverktøy. Men skal jeg legge linken under norske eller utenlandske butikker? De har jo tross alt butikk i Norge, men nettsiden er jo ".se" (Legger den sammen med de norske, så får jeg heller endre på det om noen har tror utenlandske passer bedre) Jeg har lagt til alle de andre du nevnte, GreenRay Endret 19. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ser ikke mye elektronikk på elfa.com/norge tror du mener https://www.elfa.se/...shop=ELFA_NO-NO ops ble litt feil link, bra du så det er fikset nå Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Meh: Hehe, kult at du mente mitt prosjekt var verdt å ha med i lista di. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ta en skarp kniv og skjær ett snitt i isolasjonen rundt ledningen. Så er det bare å dra av isolasjonen Beklager, så ikke at du hadde svart, skal se om det funker, men det jeg frykter kommer til å skje er at isolasjonen er så tynn at man bare skjærer rett igjennom og kutter kablene inni. Meh: Hehe, kult at du mente mitt prosjekt var verdt å ha med i lista di. Det er helt klart verdt å ta en titt på. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hva med å bruke en avisolator? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hva med å bruke en avisolator? Hvor får man tak i det ? Hvordan ser den ut ? Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hva med å bruke en avisolator? Hvor får man tak i det ? Hvordan ser den ut ? Clas Olson har det hvertfall, LINK Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hva med å bruke en avisolator? Hvor får man tak i det ? Hvordan ser den ut ? Clas Olson har det hvertfall, LINK Vi har ikke Clas Ohlson her, men skal se etter det på biltema. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) *snip* *snap* Clas Olson har det hvertfall, LINK Den der var vel litt vell klønete laget? Endret 20. juli 2010 av martin808 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Da har jeg fått fiksa bilder av prosjektet mitt, det er enda på prototyp stadiet siden jeg mangler programerings kunnskaper. Er ikke den beste bildekvaliteten siden jeg bruker telefonen (htc hd2) men de funker ok. Endret 20. juli 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Meh: Hehe, kult at du mente mitt prosjekt var verdt å ha med i lista di. Bare hyggelig! EDIT: Avisoleringstang kan funke, men det fungerer jo akkurat som om du skulle brukt tenna eller en avbiter, bare at det er en sperre som hindrer deg i å kutte av ledningene, sammtidig som tanga drar av isolasjonen. Det jeg er litt usikker på er om avisoleringstenger kan stilles inn så de blir praktiske å bruke på så tynne ledninger. Har du forresten prøvd å smelte bort isolasjonen? Endret 20. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg har aldri prøvd og smelte bort isolasjonen tror at den bare svir seg, men en avisolator kapper isolasjonen rundt _hele_ ledningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå