Meh. Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 si meg stian, hvor får du kjøpt hullsag på 200mm? Jeg heter kanskje ikke Stian, men jeg tar meg friheten til å svare for det. http://www.kias.no/wsp/kias/frontend.cgi?session=02a841be20f4e3007a3392365c6d3d&func=frontend.show&func_id=40020&template=produktkategori&page=11 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 det var ment til stian aarskaug, brukeren over deg glemte å sittere Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Lurte på om noken veit kor stor "fan spacing" det er på 140mm viften i front på Lian Li sitt X2000F kabinett er. Har litt lyst på det kabinettet vist eg får plass til ein 280/420mm radiator der. Endret 13. juni 2011 av Subdrive Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) det var ment til stian aarskaug, brukeren over deg glemte å sittere Jeg er klar over det, men tok meg friheten til å svare, i og med at jeg fant et sted hvor de solgte 200mm hullsag. Endret 12. juni 2011 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Men det koster 1200 for en på 200mm. Det er veldig mye for en rundt bit metall. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 du mener en rund finslipt kunstverk av et verktøy? 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 skal lodde sammen en sata kontakt med ledninger fra en psu jeg har og en molex kontakt jeg har, for å lage en overgang. Jeg bare lurer på om det ikke har noe å si hvor jeg setter de svarte ledningene på molexen? for de er vel uanett GND? Gul på gul og rød på rød? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Tror ikke det har noe å si hvilken GND ledning. Ser at media pc'en i likhet med mange laptoper blir matet med rundt 19 volt fra en ekstern strømforskyning. Er det mulig å bruke et laptop batteri som en slags innebygget ups? Om det funker, trenger man noe elektronikk imellom? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Om det funker kommer jo ann på. De fleste laptops har en motstand rett bak laderpluggen. Husker ikke hva den gjorde spenningen til. Laptop batteriet mitt gir ut 11.1V, så det kan jo hende det er mulig, dog kankje litt dårlig 12V? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det tenkte jeg ikke på, da blir det litt værre å få til. Er ikke veldig viktig, var bare en liten idè som kunne være et artig lite prosjekt. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Tipper på at motstanden bak laptop laderen gjør at det blir 12V. Dog, batteriet på 11.1V som jeg har vil nok ikke klare å dra en maskin stabilt.. Men batterier og maskiner er forskjellige, så kan jo hende du har et større batteri Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Tviler på at jeg får brukt det uten kraftig modifisering av hovedkortet. Det letteste hadde nok vært å finne en 12-19 volt omformer(Gjerne laptoplader for bil) og koblet dette opp til et 12v batteri som konstant blir ladet opp av en batterilader så lenge det er strøm, men dette blir for veldig dyrt, så tenker jeg dropper det. Endret 16. juni 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
QuickForceHD Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Forsto ikke helt hva de prøvde å forklare her: http://www.mnpctech.3dpixelnet.com/picture_library/mnpctech.com_80_92_120_140_fan_grill_templates_rv2.pdf 'Within print dialog, be sure to select ''none'' for page scaling!' Hvor får jeg det som valg? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Nå får jeg ikke åpnet pdf'en pga noe kødd med readeren min her, men tipper på at du må passe på at skaleringen er av, slik at det blir skrevet ut i riktig størrelse. Endret 31. juli 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Selv har jeg ingen vifter i den størrelsen, og heller ingen hullsag rundt det området, så da må nok noen andre finne ut hvilken størrelse som passer best. Om noen gjør det, skal jeg gjerne føre det om på listen Jeg har vifter på 200mm og kommer til å trenge et viftehull på 200mm i fremtiden. Så det er høyst relevant for meg. si meg stian, hvor får du kjøpt hullsag på 200mm? Aner ikke, men hadde nok funnet en løsning på det. Kanskje de har noe jeg kan bruke der jeg jobber. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Meh. linket til hullsager hvor en var på 200mm en gang, se øverste innlegget på denne siden Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Jeg heter kanskje ikke Stian, men jeg tar meg friheten til å svare for det. http://www.kias.no/wsp/kias/frontend.cgi?session=02a841be20f4e3007a3392365c6d3d&func=frontend.show&func_id=40020&template=produktkategori&page=11 Genialt! Litt dyrt, er sikkert noe som kan bestilles der jeg jobber hvis de ikke har det. Nå vet vi at det går an å få tak i ihvertfall. Tviler på at jeg får brukt det uten kraftig modifisering av hovedkortet. Det letteste hadde nok vært å finne en 12-19 volt omformer(Gjerne laptoplader for bil) og koblet dette opp til et 12v batteri som konstant blir ladet opp av en batterilader så lenge det er strøm, men dette blir for veldig dyrt, så tenker jeg dropper det. Sliter veldig på batteriet om du skal lade det konstant. En slik permanent løsning tror ikke jeg ville vært direkte bra. Burde heller hatt en løsning der batteriet lades opp og deretter kutter ladestrømmen. Når primærstrømkilden brytes så kan du bruke et relè som trekker tilbake når du mister spenninga (normally closed kontakt), og dermed kobler inn batteriet. For at ikke PC-en skal gå av i mellomtiden kan du ha noen kondensatorer som gir strøm idet batteriet blir koblet inn. Du hadde også trengt noen zenerdioder og litt styr. Just a thought. Meh. linket til hullsager hvor en var på 200mm en gang, se øverste innlegget på denne siden Jepp, så det idet jeg kom på neste side. Endret 31. juli 2011 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Forsto ikke helt hva de prøvde å forklare her: http://www.mnpctech.3dpixelnet.com/picture_library/mnpctech.com_80_92_120_140_fan_grill_templates_rv2.pdf 'Within print dialog, be sure to select ''none'' for page scaling!' Hvor får jeg det som valg? Det de mener er at du skal ha alt til standard (uten skalering). Altså 1:1. Med skalering menes det at størrelsen og forholdene mellom aksene endres, f.eks. når du strekker et bilde til kantene (når det opprinnelig er mindre). Dette er du nødt å sjekke i instillingene når du skriver ut. Lenke til kommentar
QuickForceHD Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Forsto ikke helt hva de prøvde å forklare her: http://www.mnpctech.3dpixelnet.com/picture_library/mnpctech.com_80_92_120_140_fan_grill_templates_rv2.pdf 'Within print dialog, be sure to select ''none'' for page scaling!' Hvor får jeg det som valg? Det de mener er at du skal ha alt til standard (uten skalering). Altså 1:1. Med skalering menes det at størrelsen og forholdene mellom aksene endres, f.eks. når du strekker et bilde til kantene (når det opprinnelig er mindre). Dette er du nødt å sjekke i instillingene når du skriver ut. Uff, tror det er noe galt. Finner ikke skalering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå