Khani Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Ikke på 120mm men på rundt 116-118mm. Det blir finere slik. Men at hullsagen skal være fin, gjelder egentlig alt av verktøy for skjæring og boring av pexi. Er det ikke fint nok blir det bare sprekker og svakheter i plexien slik at den kan lett sprekke opp videre ved trykk. Som for eksempel skruehullene. Hvis de har sprekker og du skrur en skrue inn og hullet er litt for trangt, kan det gjøre allerede små sprekker værre. Ganske kjipt hvis noe slikt skjer en kort stund etter at du er ferdig med og montere det hele. Endret 27. oktober 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Det kommer litt an på plexien. Jeg brukte vanlig hullsag ment for tre med nokså grove tenner, og det gikk helt fint på plexien fra Clas Ohlson I førstepost står det hvilke dimensjoner man burde ha på hullsagene til de mest vanlige viftestørrelsene. Hullsager til vifter: - 80mm vifte= 76,2mm (3") hullsag - 92mm vifte= 88,9mm (3.5") hullsag - 120mm vifte= 114,3mm (4.5") hullsag - 140mm vifte= 139,7mm (5.5″) hullsag Jeg fikk tak i en passende hullsag fra Bosch på Jernia. Bosch har egen festemekanisme for hullsagene, men etter min mening er det mye bedre enn den "vanlige" Bosch Power Change: Den vanlige festemekanismen: Du må nok regne med å legge noen hundrelapper i en 114,3mm hullsag om du først skal ha en. Tror nok det er billigere å bestille fra E-bay enn å stikke innom en butikk. Endret 27. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan er egentlig kvaliteten på den plexien? (Kjøper alltid fra den lokale glassmesteren.) Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Nå har ikke jeg mye å sammenligne med, men den tåler i hvert fall at man arbeider (sager, borer, skrur, pusser osv.) med den. Jeg ble positivt overrasket over kvaliteten Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Kvaliteten er vell grei nokk på clasn sin plexi. Bare jeg som har vært uheldig med 2 plater... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Rå casemod. Har lyst til å starte på en ny mod selv jeg ... Bare synd jeg ikke får råd med det første i og med at det blir litt vanskelig med en inntekt på 3000,-/mnd og jeg skal spare til Inter Rail -tur og lappen. Endret 28. oktober 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Rå casemod. Denne også! Endret 28. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ja, jeg digger den der. Har litt sansen for denim-PC-en der inne også. Denne her altså. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 har fulgt prosessen til denne jeg, ble utrolig bra ifølge meg! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Noen andre som liker denne? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) ÅHJA! (Vel. bortsett fra rød hovedkortplate) Endret 31. oktober 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 har fulgt prosessen til denne jeg, ble utrolig bra ifølge meg! Lekkre vifter i fronten der o.O montro hvor de kan kjøpes Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Skal du lage en Som sagt er jeg relativt lost på det område per dags dato, men her er en liten test, bare for å se hva som måtte blitt endret osv. Jeg brukte bare wordpress til denne testversjonen, men det får så være. Layouten og designet er jo elendig, men det får det bare være inntil noen eventuelt ønsker å bidra med noe... http://testmodifikasjon.wordpress.com/ (Håper dette ikke regnes som reklame ) Endret 31. oktober 2010 av Meh. 1 Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Skal du lage en Som sagt er jeg relativt lost på det område per dags dato, men her er en liten test, bare for å se hva som måtte blitt endret osv. Jeg brukte bare wordpress til denne testversjonen, men det får så være. Layouten og designet er jo elendig, men det får det bare være inntil noen eventuelt ønsker å bidra med noe... http://testmodifikasjon.wordpress.com/ (Håper dette ikke regnes som reklame ) *bookmark this page* Følger spendt med på denne siden! Hadde vert utrolig kult om Norge fikk sin egen casemod side Kanskje jeg kan bidra med noe også... Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Urfett, Meh.! Knallbra initiativ! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Takk for kommentarene! Dessverre er det sånn at jeg ikke har muligheten til å skaffe domain osv. på en god stund, noe som fører til en rekke begrensninger på grunn av wordpress, design osv. Om noen har kunnskaper rundt wordpress, bbpress, drift av nettside, eller noe helt annet, ville det vært kjekt med litt hjelp! Og om noen ønsker å skrive små artikler, guider, tester e.l. er det som sagt bare å si ifra! Endret 1. november 2010 av Meh. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Kult Meh. Hva skal du ha på siden da? Du kan jo f.eks ha noen guider, artikler om forskjellige mods, og kankje andre kan skrive artikkel om deres egen casemod? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Tanken var å ha nyheter om mer eller mindre kjente prosjekter i inn og utland, tester av modifikasjonsutstyr, guider om lakking, sleeving, kutting, oppkobling av elektronikk o.l. Ellers tenkte jeg det var greit med alt som har med hobbyelektronikk og roboter (hinter til Arduino-prosjekter o.l.) å gjøre, i og med at det er jo en viss form for modifikasjon eller prototyping det også De som ønsker å bidra kan selvfølgelig skrive om egne prosjekter, eller skrive guider ut ifra et tidligere prosjekt. casemodblog.com og bit-tech.nets modifikasjons del er gode eksempler på hvordan jeg kunne tenke meg en slik nettside Endret 1. november 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg og en lærer på skolen skal hoste en wordpress avis, hva brukte du og for oh hoste din MeH.? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Det eneste jeg gjorde var å gå inn på wordpress.com og trykke på "Sign up now" for deretter å lage brukernavn, passord, navn på blogg osv. Som du ser er URL-en testmodifikasjon.wordpress.com Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i det, men sånn jeg forstår er det mange muligheter som åpner seg om man har eget domain osv. Endret 1. november 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå