kloningen Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Fant frem Antec 900 kabinettet mitt idag fra garasjen. Skulle egentlig bare lakke det og bruke det, men ble P183 istedenfor back in the day ^^ Så kabinettet var ferdig sandblåst og hele pakka, så lakket litt på det nå.. men gikk tom for sort farge.. Er også endel hull kuttet her og der for bedre kabelorganisering.. Enten så skal jeg bruke det selv, eller selge for en billig penge: b Endret 7. oktober 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Alt for lite aktivitet her synes jeg. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Du er ikke den eneste som synes det! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Veldig lite aktivitet her ja Sitter her med kabinettprosjektet mitt nå, og har kommet til et lite problem.. Fant noen ikea leds som gikk på 12V, men problemet er at jeg vet ikke vilken av ledningene som er + og - på den. Skal lodde den på en molex plugg, og det er en blå og en brun ledning. På molex'n så er den gule 12v+ og den svarte rett vedsiden av -? Men på leds'ne, så er det en brun og blå, og hva er + og - her? Vill helst bli ferdig med denne modifikasjonen idag Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Har du et bilde av lysdiodene? Er det sånne stenger på ca 30cm? Etter hva jeg har erfart kan man bare prøve seg fram når det kommer til lysdioder, men ikke skyld på meg om noe går galt Blå og brun er jo vanligvis brukt til f.eks. oppkobling av strømnettet i hus osv. Da er det snakk om 230V AC hvor Blå er N (Nulleder) og brun er L (Leder). Endret 17. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Ja er noen sånne tror jeg. Har ikke målt de. Har bilder av 2 her: Brun og blå blir brukt i hus og ja, men det er ac, her er det snakk om DC... Endret 17. oktober 2010 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Det ser ut som om de er helt like de jeg brukte på TG-hylla og delvis inni 800D, bortsett fra at mine var hvite. Er det de der som skal skifte farge eller noe? Tror nok jeg bare ville testet ut hva som funker Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ja er de som kan skifte farger Var derfor jeg ville ha de inni pc'n Men det kan jo gå ting galt, både for psu og for leds.. Men kan jo håpe på at den blåe ledningen er - og koble den på den svarte kabelen, og den brune på den gule.. Eller blir det helt feil? Hadde det vært ac hadde det jo ikke spilt noen rolle:P Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Skal du kutte ledningen mellom trafoen og bryteren og koble på 12V DC fra molex der? Så lenge du vet at det er 12V DC det skal være ser jeg ikke hva som ikke skal funke Endret 17. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ja. Har målt med multimeter at fra boksen som du setter i veggen og til den knappen så er det allerede 12Vdc.. Har allerede kuttet ledningen Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Da er det vel bare å teste ut om det funker før du lodder Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tja, kan jo gi det et forsøk Wish me god luck Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kobla akkurat den blåe på den svarte og den brune på den gule. Slo på psu som er jumpstarta, og den gir et lite blink, så blir det borte, og vifta i psu slutter å gå... Feilkobling? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hvorfor ikke bare smekke ledningene inn på en molex?Svart, rød Endret 17. oktober 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Var det jeg gjorde nå, men tror ikke det funka så bra akkurat.. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Kobla akkurat den blåe på den svarte og den brune på den gule. Slo på psu som er jumpstarta, og den gir et lite blink, så blir det borte, og vifta i psu slutter å gå... Feilkobling? Så lenge strømforsyningen ikke er ødelagt kan du vel prøve å koble motsatt? EDIT: Möllers Tran, rød er vel 5V DC. Gul er 12V DC. Endret 17. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 psu skal være i orden.. Har en ekstra en på 100W så Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kobla akkurat den blåe på den svarte og den brune på den gule. Slo på psu som er jumpstarta, og den gir et lite blink, så blir det borte, og vifta i psu slutter å gå... Feilkobling? Så lenge strømforsyningen ikke er ødelagt kan du vel prøve å koble motsatt? EDIT: Möllers Tran, rød er vel 5V DC. Gul er 12V DC. Drit nå i det teoretiske, finn ut hva som funker i praksis! Bare koble litt overalt, så skal det bli lys etterhvert.. xb Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kobla om nå, vifte på psu går, ikkenoe lys... Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hmm Jeg ville bare fortsatt testingen. Om du har flere bilder er det kanskje enda enklere for oss å se om vi kan finne noen feil e.l. Ellers kan jo kanskje google være til hjelp også? Endret 17. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå