Gå til innhold

Den modifiserte kaféen

Anbefalte innlegg

Fant frem Antec 900 kabinettet mitt idag fra garasjen. Skulle egentlig bare lakke det og bruke det, men ble P183 istedenfor back in the day ^^

Så kabinettet var ferdig sandblåst og hele pakka, så lakket litt på det nå.. men gikk tom for sort farge..

Er også endel hull kuttet her og der for bedre kabelorganisering.. Enten så skal jeg bruke det selv, eller selge for en billig penge: b

37165_476558838102_544538102_6701817_5654831_n.jpg

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Veldig lite aktivitet her ja :(

Sitter her med kabinettprosjektet mitt nå, og har kommet til et lite problem.. Fant noen ikea leds som gikk på 12V, men problemet er at jeg vet ikke vilken av ledningene som er + og - på den. Skal lodde den på en molex plugg, og det er en blå og en brun ledning. På molex'n så er den gule 12v+ og den svarte rett vedsiden av -? Men på leds'ne, så er det en brun og blå, og hva er + og - her? Vill helst bli ferdig med denne modifikasjonen idag :)

Lenke til kommentar

Har du et bilde av lysdiodene? Er det sånne stenger på ca 30cm?

Etter hva jeg har erfart kan man bare prøve seg fram når det kommer til lysdioder, men ikke skyld på meg om noe går galt :p

Blå og brun er jo vanligvis brukt til f.eks. oppkobling av strømnettet i hus osv. Da er det snakk om 230V AC hvor Blå er N (Nulleder) og brun er L (Leder).

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ja er de som kan skifte farger :) Var derfor jeg ville ha de inni pc'n :p Men det kan jo gå ting galt, både for psu og for leds.. Men kan jo håpe på at den blåe ledningen er - og koble den på den svarte kabelen, og den brune på den gule.. Eller blir det helt feil? Hadde det vært ac hadde det jo ikke spilt noen rolle:P

Lenke til kommentar

Kobla akkurat den blåe på den svarte og den brune på den gule. Slo på psu som er jumpstarta, og den gir et lite blink, så blir det borte, og vifta i psu slutter å gå... Feilkobling?

Så lenge strømforsyningen ikke er ødelagt kan du vel prøve å koble motsatt?

EDIT: Möllers Tran, rød er vel 5V DC. Gul er 12V DC.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Kobla akkurat den blåe på den svarte og den brune på den gule. Slo på psu som er jumpstarta, og den gir et lite blink, så blir det borte, og vifta i psu slutter å gå... Feilkobling?

Så lenge strømforsyningen ikke er ødelagt kan du vel prøve å koble motsatt?

EDIT: Möllers Tran, rød er vel 5V DC. Gul er 12V DC.

Drit nå i det teoretiske, finn ut hva som funker i praksis! Bare koble litt overalt, så skal det bli lys etterhvert.. xb

Lenke til kommentar

Hmm hmm.gif

Jeg ville bare fortsatt testingen. Om du har flere bilder er det kanskje enda enklere for oss å se om vi kan finne noen feil e.l.

Ellers kan jo kanskje google være til hjelp også?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...