Gå til innhold

Den modifiserte kaféen

Anbefalte innlegg

En venn av meg hjalp meg med en dremel, noe som jeg synes var et kjekt vertøy til plexi. Blir vell det første jeg skal spare til.

Hvilke tupp brukte dere på Dremelen?

EDIT: Forresten, det ser ut som om valget faller på røde 24pin- og 6pin-kabler ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet dere om det er noen forskjell på disse kablene?

- http://www.performan...oducts_id=27507

- http://www.performan...oducts_id=28904

Etter hva jeg kan skjønne er den ene til hovedkortet og den andre til grafikkort med 8pin-kontakt, men de ser jo ellers veldig like ut.

Grunnen til at jeg spør er at performance-pcs.com tydeligvis ikke har rød 8pin-kabel til hovedkort, og dermed tenkte jeg kanskje den røde ment for grafikkort ville passe.

Håper noen av dere kan svare meg på dette! smile.gif

EDIT: I følge bildene ser det ut som om det er den samme kabelen, men når jeg sjekker kablene fra strømforsyningen min er 8pin til grafikkort annerledes enn den til hovedkortet dontgetit.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

En venn av meg hjalp meg med en dremel, noe som jeg synes var et kjekt vertøy til plexi. Blir vell det første jeg skal spare til.

Til kutting av de fleste materialer er dremel ypperlig. Men når du skal bore er det best med et stativ til maskinen hvis du har det. Pleksi er sprøtt og tåler ikke ujevn boring.

Lenke til kommentar

Meh: 8-pins til hk og 8-pins til skjermkort er forskjellig :)

Jeg er klar over det. Jeg sjekket kontaktene fra strømforsyningen min, og så hva som var forskjellig. Men da jeg så på bildene av forlengerne så kontaktene ut til å være helt like. Begge så ut til å ha den som er beregnet på hovedkort.

Jeg endte opp med å utsette kjøpet av 6- og 8pins forlengere, så jeg ikke ender opp med å kjøpe en som ikke passer eller har riktig farge.

Lenke til kommentar

Jeg brukte drill for å borre... Kuttet ut selve luken med plexi, siden plata var litt for stor.. No idea hva han brukte slags skive på dremelen..

Selv om du brukte drill blir det fortsatt mye ujevn boring som resulterer i sprekker og tilslutt lager et hull. Spesielt hvis boringen skjer i fri luft uten at platen ligger på noe.

Legg en treplate under plexiglasset slik at du kan konsentrere deg mer om og holde drillen rolig.

Men ideen din er stilig. Sjekk om du klarer og montere noen led lys inne i maskinen også. En casemod kan alltids bli bedre vet du. :)

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Tenkte på å få tak i en 5V lysdiode som jeg kunne koble på ene sloten inne i pc'n Slotten er lagd for slike nettverkskort/blåtannkort, og der er det 5V :) Eller så kan jeg koble den inn med vifta, eller siden plexiluka ikke var stor nokk, og det er ett hull der, så kan jeg kankje ta en kabel ut til usb :) Fant igjen et plexiglass hos bestefar nå istad da jeg tok med meg kabinettet mitt hjem igjen, så kan hende jeg lager en ny luke/lager luke til noe annet :)

Lenke til kommentar

Hei folkens, har ikke sette denne tråden her enda og har ikke vært så aktiv i det siste, blitt litt mye BF og jobb... Etter nyttår har jeg planer om ett nytt build i Fractal Design Define R3, har blitt sykt nysjerrig på dette kabinettet ettersom så mange liker det og jeg enda ikke har sett det :p

Men vurderte egentlig Corsair 600T, men ble skuffet over reviews, virker som om det bråker mye og har elendige kjøleegenskaper :(

Så mitt endelige spørsmål, er det noen her på forumet som har moddet R3 eller isåfall R2, mye morro man kan finne på med det kabinettet eller blir det fort ett enkelt lego build?

Lenke til kommentar

Bare for og si det pent bruker Corsair vifter av dårlig kvalitet i de fleste poduktene sine (blant annet i Corsair domminator Airflow og 800D ) i kabinettene sine. Har selv hatt 3 produkter fra kjølere og div fra Corsair som har fått slitt lager etter veldig kort tid. Minste levetiden var på omkring 2 uker. Selv om viftene som satt i kjøleren bråkte mye fra før. endte det opp med og lage en ubehagelig lavfrekvent lyd.

Selve kabinettet er fantastisk kvalitet men viftene gjør kabinettet enda dyrere når man må bytte ut mange av viftene etter hvert som de går.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...