Gå til innhold

Den modifiserte kaféen

Anbefalte innlegg

Yo! Som noen av dere sikkert har fått med dere, så ble ikke millitærkarriæren min så alt for lang, ble heller Påbygging til generell stuidekompetanse på meg, og som følge av det, valgfag. Og valgfaget mitt er Bedriftsetablering. Så ... En av ideene mine for en bedrift er en casemod-butikk, men da må jeg først finne ut om det er noe marked for det. Ville dere bestilt casemod-utstyr for 10-20% mer enn prisen fra UK, USA osv, hvis dere kunne fått det i postkassen etter et par dager? Grunnen til de 10-20% ekstra er da selvfølgelig at om vi skal starte en casemod-butikk, så må vi ha profitt, og frakten til kundene må jo også dekkes. :)

Men ja, hva tror dere? Er det noe marked for en liten casemod-nettbutikk her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ... Høres bra ut foreløpig gutter! :) Men vil nok kjøre en markedsundersøkelse på dette i nær fremtid for å finne ut om casemod-butikk er noe å satse på i bedriftsetableringen. Og om det blir noe av butikken, så vil jeg nok kjøre en undersøkelse på hva evt. kunder ønsker, så vi ikke kjøper inn masse greier vi ikke får solgt.

Lenke til kommentar

Du vet ikke tilfeldighvis hvor man kan få tak i billige LED's ?

Phenoptix.com har i hvert fall noen gode lysdioder! thumbup.gif

Kjøpte noen fra ChilledPC, men de var ikke akkurat så alt for billig ... Tror det beste er å kjøpe noen LED's og motstander på Clas Ohlson. :)

Ja, man kan like godt velge de fra Clas Ohlson, selv om de kanskje er de billigste man får tak i.

Jeg er forresten veldig positiv til en butikk med moddeutstyr. Mnpctech.com har jo flere eksempler på viktig moddeutstyr.

Mine forslag er:

- Gode stilfulle power-/reset-knapper (F.eks. de jeg fikk fra Lamptron er jo flotte! :))

- Plexi i forskjellige farger

- Stilfulle føtter med vibrasjonsdemping.

- U-channel

- Vibrasjonsdemping til skruer

- Sleeving og krympestrømper av god kvalitet

- Netting/Gitter (F.eks. mnppctechs "Modders Mesh" varianter)

- Kontakter (24pin han og hunn, 3-pin til vifter osv.)

- Stilfulle viftegriller

- Sleeve-verktøy (Lamptron sitt ser ut til å være et flott alternativ)

- Hullsager i passende størrelser til 80mm-, 96mm-, 120mm-, og 140mm-vifter. (Se mål i førstepost)

- Radiator-grill maler (F.eks. disse)

- Ledninger til oppkobling av lysdioder, power-/reset-knapper, forlenging av ledninger osv.

Det er sikkert mye jeg har glemt å ta med, men dette er i hvert fall noe av det jeg kunne tenke meg å finne i en lik butikk :)

Lykke til med bedriftsetableringen, KongKake! thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Er det en nettbutikk som er til å stole på ?

Jeg har i hvert fall bare hatt positive erfaringer med dem :)

Men som sagt, en tur innom Clas Ohlson an være like greit, om du ikke ser etter dioder som allerede er koblet til motstander så de kan kobles til 12V e.l.

Lenke til kommentar

Lykke til med bedriftsetableringen, KongKake! thumbup.gif

Takk! :) Selv brenner jeg for casemod-butikk, men får se hva resten av gruppa vil ... :p

Og det der var en flott liste. Tror vi burde klare å få kjøpt inn flere eksemplarer av alle de tingene der hvis vi får fikset oss den høyeste startkapitalen vi kan ha (10k,-).

Ut fra startkapitalen, så skjønner dere at vi kan ikke være så store med en gang heller ... :p

Lenke til kommentar

Vet noen hvor jeg kan skaffe akkurat den typen viftefilter/støvfilter som er vist på bildet under?

7516ffe70803b4f0d35967d6ecf54e00.jpg

De fulgte visstnok med dette LianLi-kabinettet, men jeg skulle gjerne hatt et par om jeg hadde funnet de til en grei pris.

(Ja, jeg vet det er andre lignende viftefilter/støvfilter, men jeg synes disse var ekstra fine sammenlignet med mange andre :p)

EDIT: Jeg tenker forresten på å bestille plexi og noen skruer fra performance-pcs.com, men håper bare plexien ikke sprekker eller blir ødelagt under frakt sad.gif

Har dere noen erfaringer med å sende plexi i posten?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over det, men jeg vil gjøre det lettvint og pent, og dermed tror jeg det er like greit å kjøpe i denne omgang ;)

Forresten, er det noen her som har erfaring med lakkering av vifter?

Jeg har hørt at det kan føre til at de bråker mer enn normalt, men jeg synes Scythe Gentle Typhoon ser så fine ut i rødt og svart, så jeg vet ikke om jeg skal gå for de, eller velge noen vifter som allerede er røde og svarte rolleyes.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...