Tåkefyrste Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 heisann, jeg har to spørsmål angående denne telefonen, (hvis noen der ute har den da ) 1. Hvordan er det å skrive SMS med den? ble litt skeptisk da jeg så amobil sin test av "lillebroren" SGH-S100 Det har seg nemlig slik at du må skifte skrivemodus fra små til store bokstaver manuelt, at du må skifte skrivemodus for å skrive utropstegn og smileys, at du må skifte skrivemodus for å lage mellomrom - du må kort fortalt skifte skrivemodus for alt. Som om ikke dette var nok, må du bla gjennom 5-6 valg for hver gang du skal skifte skrivemodus. For å legge mer ved på bålet, er det slik at dersom man kommer borti den røde telefon-tasten ryker man rett ut til startbildet, uten at meldingen lagres på noen som helst måte og uten en eneste advarsel. Legg til at telefonen, utrolig nok, mangler både komma og semikolon 2. Liker den funksjonen på min T68i at jeg kan se hvor den som ringer, ringer i fra. Hvis jeg har lagret flere nummer på en kontakt, så viser ikke telefonen kun kontakt navnet når de ringer, men den viser nummeret og et lite symbol for jobb, hjemme eller mobil.... Ikke dødsavhengig av dette, men synes fortsatt det er en funksjon som bør nevnes i reviews. Ser at noen nye telefoner mangler dette, som f.eks Siemens S55, så da er spørsmålet, hvordan ligger dette an på Samsung SGH-S300? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Er det ingen som har denne telefonen? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Er mulig at det kommer en test av den om ikke så altfor lenge...... Samsung er jo kvalitet så det holder, så det behøver du ikke bekymre deg for. Men briefefaktoren er kanskje større enn innholdsfaktoren, så er mulig at den har samme system som S-100. Lenke til kommentar
tensux Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg har en Samsung S100 hvor jeg har bemerket flere ting som jeg ser på som problemer. Jeg kan liste opp noen her: - Den har ikke støtte for WAP2.0, telefonen waper bare i sort/hvitt uten bildebruk. - Den vibrerer ikke samtidig som det ringer, det går nesten, men det tar 10/15 sekunder før vibratorer slår inn, da har oppringer gjerne lagt på. - Kalenderfunksjonen tillater bare at man lagrer 40 tegn pr dag, med andre ord kan man bare lagre ett notat på 40 tegn pr dag, fra telefonen ritkignok. Kobler man telefonen til datamaskinen kan man lagre flere notater pr dag, og scrolle dem på telefonen. Hvorfor er det gjort slik!? - Det tar fra ett til fire sekunder å skrive inn tegn når man skal lagre navn i telefonlista, jo lengre navn jo seinere går det å skrive dem inn. - Telefonen jeg hadde restartet flere ganger pr uke, ca. annehver dag. Dette skjedde i litt over en uke, plutselig forsvant problemet. - Hvorfor har ikke telefonen stemmeoppkall, T100 har det jo! Handsfree og stemmeoppkall hører liksom sammen. - GPRS Wapping gikk seint for meg på telefonen, dette kan være operatøravhengig. Jeg prøvde med en SE t68i, med samme simkort, det gikk vesentlig fortere, pluss at den også fikk med grafikk og bilder. Beste fargeskjerm på markedet, wap i svart/hvitt?! Hallo??? - T9 ordboken kan man ikke legge til ord, man må gå fra vanlig T9 modus til vanlig modus, skrive inn ordet, knotte seg tilbake til T9, velge liten bokstav, så kan man igjen fortsette setningen. SMS går seint, men dette er en tilvenningssak, samt at man ikke kjøper en slik telefon for å sende sms mener nå jeg. - Elendig batterikapasitet da, greit nok, skjermen trekker, prosessoren trekker, men hvorfor er SE T610 så mye bedre? Så vidt jeg vet er skjermtypen nesten identisk. - Plastkvaliteten på telefonen samt lakkeringen i sølv gir den dårlig holdbarhet med tanke på utseendet, legg telefonen sammen med nøkler i lomma et par ganger og den er full av riper. - Telefonen har Java, men det finnes knapt java/aplets/midlets whatever til telefonen. Dette innrømmer Samsung. Samsung er en telefon med fet lyd, fet skjerm og det er det hele. Briefefaktoren er også et moment. Jeg sendte et maskinskrevet saklig brev til Samsung Nordic Ab i Sverige rundt den 8. april, enda ikke fått noe svar. Purret opp via epost, enda ikke fått noe svar. Slik er det også for de som importerer telefonene. Dette er ikke bra. Legg merke til at mine ovennevnte klager egentlig er softwarebaserte, stort sett. Tenk hvor lite som skal til for at denne telefonen hadde slått an! Jeg tror ikke ting er mye bedre på Samsung S300. Lenke til kommentar
jolly_ Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 - Elendig batterikapasitet da, greit nok, skjermen trekker, prosessoren trekker, men hvorfor er SE T610 så mye bedre? Så vidt jeg vet er skjermtypen nesten identisk.. Samsung har TFT skjerm som trekker mer strøm enn på SE t610. Har selv hatt S t100 og oppdaget samme SW problemene som du nevner. Tok ikke lang til før jeg kvittet meg med den! Jeg foretrekker forresten ok skjerm med litt problemer i solskinn, enn TFT skjerm og 100t standby.. :wink: Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 tensux: den der lista der så ille ut, jeg har aldri prøvd Samsung, så jeg er litt skeptisk til å gå over til dem, er iallefall meget fornøyd med min SE T68i, men føler det er på tide med noe nytt. SE T610 virker som en glimrende mobil, men designet der faller ikke i smak hos meg.... Drømmen hadde vært designet til S300 med softwaren til T610 :o Lenke til kommentar
tensux Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Lista er ikke helt god nei, det som dere sikkert har forstått er at dette stort sett ikke er feil! Det er stort sett bare funksjoner som ikke fungerer som jeg mener de skal, derfor er problemet å reklamere på dette. Finn for eksempel en spesifikasjonsliste som sier hvor mange notater og hvor mange bokstaver du kan skrive på en dag i kalenderen, eller en som sier at vibratoren ikke starter før det har gått ti sekunder osv.. Det er nettopp dette som er mitt store problem, telefonen er nesten feilfri, men jeg syntes slett ikke den er bra for det. Hvordan skal man finne ut av slike problemer før man har kjøpt og brukt telefonen litt?? Man gjør jo ikke det, det er derfor det er så ille =) Svi av flere tusen kroner på den telefonen, også funkern så dårlig, hehe. Btw. jeg har forhørt meg om et par personer som har hatt SE T610 i henholdsvis en og to uker, de melder ikke om noe særlig negativt, eneste var standby som var mindre enn lovet, men jeg mener det kan ha noe med at batteriet må brukes litt før det yter som det skal - dessuten avhengiger det naturligvis på bruken av telefonen. Jeg håper derimot leverandøren er snill og tar i mot telefonen og lar meg bytte den inn i en annen telefon. Fenomenet forever, russ03. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hmmm..... Det der var ikke akkurat reklame for Samsung nei. Du kan jo kanskje prøve Nokia 7250 hvis ikke designen til t610 faller i smak. En annen ting er å kjøpe den, fordi jeg tror man nesten venner seg til det etter hvert. Syns de fleste nye telefoner fra SE var stygg, men nå er det forandret. Lenke til kommentar
tensux Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Sant nok, men Nokia anbefales ikke av særlig mange forhandlere. Det er nok ikke uten grunn, det er visstnok mange problemer med mange Nokia telefoner. Det skal dog sies at jeg hadde en Nokia 8210 i 3 år uten problemer, den sviktet aldri. Jeg sverget på at jeg ikke skulle kvitte meg med den, så datt den ut av lomma mi i Stavanger, eneste jeg fant igjen var mobildekselet mitt som var fullstendig knust. Btw. 7250 har ikke Blåtann vettu =) Det må jeg ha, ikke er det oppgitt om det er Wap 1 eller Wap 2 heller. Forhandleren anbefaler T610, jeg har selv sett på den og designet er virkelig bedre enn på bildene, telenen utstråler kvalitet. Her er ingen malt plastikk som skal likne på aluminin heller, her er det virkelig aluminium. Kan bare anbefale å se på den på ordentlig, den er faktisk ganske lekker. Jeg er riktignok enig i at SE kjører en design som nok ikke tiltaler alle, er vel bare T68 og T610 som jeg har likt designen på så langt. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Nokia anbefales ikke av særlig mange forhandlere Vet ikke jeg.. Har 2 venner som jobber hos Telekiosken. De sier at (naturlig nok) er det mye letter å selge en Nokia enn noe annet merke. Så det er som regel en Nokia de viser fram først til kunden. (Begge har sony ericsson selv). Men det er bare min bitte lille undersøkelse. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Er det noen i det hele tatt som har S300 og kan si noen ord om den? Jeg lurer fortsatt på det jeg spurte om i første post 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå