Gå til innhold

Beste HD-klar 50 tommer plasma under 10k?

Anbefalte innlegg

Vil gjerne har en HD-klar plasma fordi :

* Har ikke flere en 1-2 HD-kanaler tilgjengelig, og trolig sender ingen av de i Full-HD kvalitet uansett, men 720p, som HD-ready.

* Har ikke Blue-ray, men dvd, og fornøyd med det.

* Enkelte Full-hd skjermer leverer et dårligere SD bilde en Hd-ready?

* Vil heller ha en "dyr" og god Hd-klar skjerm, en billig og dårlig Full-hd

* Mest sannsynlig vil jeg også bytte ut plasma skjermen med noe annet fantastisk i løpet av få år, så ser ikke helt vitsen med å innvestere all verdens.

Noen anbefalinger ?

- Prøv å unngå modeller som har et skinnende kontrastbelegg.

- eller de som hevdes å levere dårlig bilde på SD sendinger.

- eller noen av de billigste modellene på Elkjøp/Expert (ca 6000,-) som later til å være veldig dårlige på sortnivået (blasse og grå)

Takk for alle råd og tips :)

Endret av dapre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut G20 serien til panasonic

Kommer i 46 og 50 tommer ligger på 10k og 11,5k i pris ca. Skal vist være gode på sortnivå og SD signaler

Takk for svar! :)

Synes 10-11 tusen er forferdelig mye penger for en tv. Det er noe av grunnen til at jeg går for "bare" Hd-ready, da disse ligger lavere i pris, men ikke nødvendigvis i kvalitet sett i forhold til hva jeg får inn av SD kanaler. Dessuten er det nettbutikkpriser du nevner.

Er litt kritisk til å handle via nettet, da det blir et forbanna strev ved evnt feil/reklamasjon/garanti. En ENORM tv som må pakkes som gull på pall og sendes av sted med portokostnader som går til himmels - og ut av kontoen min hvis ting ikke går på garanti...

Mest sannsynlig vil jeg også bytte ut plasma skjermen med noe annet fantastisk i løpet av få år, så ser ikke helt vitsen med å innvestere all verdens.

Er kun interessert i 50 tommere. Panasonic TX-P50G20 er en Full-HD skjerm, og scorer dårlig på SD signaler i begge disse testene :

Aftenposten

VgNett

Får bare titte videre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...