dapre Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Vil gjerne har en HD-klar plasma fordi : * Har ikke flere en 1-2 HD-kanaler tilgjengelig, og trolig sender ingen av de i Full-HD kvalitet uansett, men 720p, som HD-ready. * Har ikke Blue-ray, men dvd, og fornøyd med det. * Enkelte Full-hd skjermer leverer et dårligere SD bilde en Hd-ready? * Vil heller ha en "dyr" og god Hd-klar skjerm, en billig og dårlig Full-hd * Mest sannsynlig vil jeg også bytte ut plasma skjermen med noe annet fantastisk i løpet av få år, så ser ikke helt vitsen med å innvestere all verdens. Noen anbefalinger ? - Prøv å unngå modeller som har et skinnende kontrastbelegg. - eller de som hevdes å levere dårlig bilde på SD sendinger. - eller noen av de billigste modellene på Elkjøp/Expert (ca 6000,-) som later til å være veldig dårlige på sortnivået (blasse og grå) Takk for alle råd og tips Endret 23. juli 2010 av dapre Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Sjekk ut G20 serien til panasonic Kommer i 46 og 50 tommer ligger på 10k og 11,5k i pris ca. Skal vist være gode på sortnivå og SD signaler Endret 21. juli 2010 av Demonickon Lenke til kommentar
dapre Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Sjekk ut G20 serien til panasonic Kommer i 46 og 50 tommer ligger på 10k og 11,5k i pris ca. Skal vist være gode på sortnivå og SD signaler Takk for svar! Synes 10-11 tusen er forferdelig mye penger for en tv. Det er noe av grunnen til at jeg går for "bare" Hd-ready, da disse ligger lavere i pris, men ikke nødvendigvis i kvalitet sett i forhold til hva jeg får inn av SD kanaler. Dessuten er det nettbutikkpriser du nevner. Er litt kritisk til å handle via nettet, da det blir et forbanna strev ved evnt feil/reklamasjon/garanti. En ENORM tv som må pakkes som gull på pall og sendes av sted med portokostnader som går til himmels - og ut av kontoen min hvis ting ikke går på garanti... Mest sannsynlig vil jeg også bytte ut plasma skjermen med noe annet fantastisk i løpet av få år, så ser ikke helt vitsen med å innvestere all verdens. Er kun interessert i 50 tommere. Panasonic TX-P50G20 er en Full-HD skjerm, og scorer dårlig på SD signaler i begge disse testene : Aftenposten VgNett Får bare titte videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå