Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. jeg er ganske grønn i faget(data) og ble idag utsatt for viruset som er nevnt i emnetittel.

jeg bruker fruens pc for å i det hele tatt kunne ta i bruk internett.

uten å ha vert inne på noe spesielt(ja faktisk), kom dette virusprogrammet opp og anbefalte meg å kjøpe det. da jeg fikk bange anelser, søkte jeg det opp på min frues pc og fant flere tilfeller av dette.

andre som har vert utsatt for antivir solution pro har installert Malwarebytes’ Anti-Malware og startet dette i sikkerhetsmodus, men problemet er at jeg ikke får bruke internett pga dette viruset.

har noen tips og råd? på forhånd mange takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å være tilkoblet til internet til å skanne med MBAM bare skann med den versjonen som er på pcen og post loggen her vis ikke får til internett. Og har du ikke internett bare i sikkerhetsmodus eller også i vanlig modus?

Endret av Atiks
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være tilkoblet til internet til å skanne med MBAM bare skann med den versjonen som er på pcen og post loggen her vis ikke får til internett. Og starta du i sikkerhetsmodus eller sikkerhetsmodus med nettverk?

Dersom man har man har kjøpt ditta svindlar programet :( kva an enn gjere da?

Lenke til kommentar

kan du kjøre oppdatere MBAM og kjøre på nytt så du er sikker på at pcen er ren.

der etter vil jeg anbefale deg er å ta en skann med ESET sin online skanner for å være sikker på at det ikke er noe mer virus på datamaskinen din.

Lenke til kommentar

jeg har avg og brannmur :ohmy:

jeg kommer meg ikke på internett...virusprog tillater ikke det. derfor får jeg ikke lastet ned MBAM.. eller? jeg vet ikke hva MBAM er) :hmm:

som sagt, jeg er ganske grønn... men supert dersom dere kan hjelpe meg. på forhånd takk.

Lenke til kommentar

Da du boota med f8 valgte du sikkerhetsmodus eller sikkerhetsmodus med nettverk? Vis du valgte bare sikkerhetsmodus kan det være problemet at du ikker kommer på nett. Men vis du valgte sikkerhetsmodus med nettverk og kom ikke inn gjøre det som står under. Det som står under skal du gjøre i sikkerhetsmodus med nettverk ikke i vanlig modus. For da får du ikke åpnet internet explorer tror jeg ,men du kan prøve i vanlig modus vis du vil ,men helst i sikkerhetsmodus med nettverk.

1. starte Internet Explorer, og når programmet er åpent, klikker du på Verktøy-menyen og velg Alternativer for Internett som vist på bildet nedenfor.

tools-internet-options.jpg

2. Du skal nå være i Alternativer for Internet explorer som vist på skjermbildet nedenfor.

internet-options.jpg

Nå klikk på Tilkoblinger-kategorien, som angitt av den blå pilen ovenfor.

3. Du vil nå være i kategorien Tilkoblinger slik som det vises på bildet nedenfor.

connections.jpg

Nå klikker du på Lan Innstillinger-knappen som angitt av den blå pilen ovenfor.

4. Du vil nå være på Local Area Network (LAN) innstillinger skjermen slik det fremkommer av bildet nedenfor.

uncheck-proxy.jpg

Under Proxy-delen, kan du fjerne den avmerkningen i boksen Bruk en proxy-server for din LAN. Trykk deretter på OK-knappen for å lukke dette skjermbildet. Trykk deretter på OK-knappen for å lukke Alternativer for Internett skjermen. Nå som du har deaktivert proxy server du vil kunne surfe på nettet igjen med Internet Explorer.

5. Vis alt dette ble riktig gjort kan du laste ned Malwarebytes' Anti Malware (MBAM) ,oppdatere den og kjøre en rask skann.

6. deretter vil jeg anbefale deg er å ta en skann med ESET sin online skanner for å være sikker på at det ikke er noe mer virus på datamaskinen din. Vær sikker på at disse instillingene på ESET sin online skanner er på:

*Remove found threats

*Scan archives

Og under advanced settings

*Scan for potentially unwanted applications

*Scan for potentially unsafe applications

*Enable Anti-Stealth technology

Steg 5 fjernet ikke nødvendig.

Endret av Atiks
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk dette viruset på en pc med temmelig mye skolearbeid. Jeg har lagt alle dokumentene jeg trenger over på en minnepenn.

Er det sannsynlig at viruset også ligger inne på denne og hvordan får jeg eventuelt renset minnepennen før jeg tar den i bruk på en annen pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...