sodoff1 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 hei. jeg er ganske grønn i faget(data) og ble idag utsatt for viruset som er nevnt i emnetittel. jeg bruker fruens pc for å i det hele tatt kunne ta i bruk internett. uten å ha vert inne på noe spesielt(ja faktisk), kom dette virusprogrammet opp og anbefalte meg å kjøpe det. da jeg fikk bange anelser, søkte jeg det opp på min frues pc og fant flere tilfeller av dette. andre som har vert utsatt for antivir solution pro har installert Malwarebytes’ Anti-Malware og startet dette i sikkerhetsmodus, men problemet er at jeg ikke får bruke internett pga dette viruset. har noen tips og råd? på forhånd mange takk! Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Du er faktisk nødt til å ha antivirusprogram og brannmur av god kvalitet på maskinen din. Hvis ikke blir du infisert .... Kan du laste ned SAS og MBAM Prøv å skann med disse programmene. Endret 15. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Du trenger ikke å være tilkoblet til internet til å skanne med MBAM bare skann med den versjonen som er på pcen og post loggen her vis ikke får til internett. Og har du ikke internett bare i sikkerhetsmodus eller også i vanlig modus? Endret 15. juli 2010 av Atiks Lenke til kommentar
mr_rancid Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Du trenger ikke å være tilkoblet til internet til å skanne med MBAM bare skann med den versjonen som er på pcen og post loggen her vis ikke får til internett. Og starta du i sikkerhetsmodus eller sikkerhetsmodus med nettverk? Dersom man har man har kjøpt ditta svindlar programet kva an enn gjere da? Lenke til kommentar
mr_rancid Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 eg har lasta ned og kjørt MBAM slik at eg fekk vekk viruset og so har eg uinstallert ditta antivri programme. er det nokk? kan ditta viruse tappe meg for meir pengar seinare sia eg har betalt ein gong? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) sprre kort vis det var det du brukte så de ikke tapper kontoen for penger ,er kanskje det første man bør gjøre. Endret 15. juli 2010 av Atiks Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 kan du kjøre oppdatere MBAM og kjøre på nytt så du er sikker på at pcen er ren. der etter vil jeg anbefale deg er å ta en skann med ESET sin online skanner for å være sikker på at det ikke er noe mer virus på datamaskinen din. Lenke til kommentar
sodoff1 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 jeg har avg og brannmur jeg kommer meg ikke på internett...virusprog tillater ikke det. derfor får jeg ikke lastet ned MBAM.. eller? jeg vet ikke hva MBAM er) som sagt, jeg er ganske grønn... men supert dersom dere kan hjelpe meg. på forhånd takk. Lenke til kommentar
mr_rancid Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 eg har den nyaste MBAM versjonen, enn kan vel gå inn på nettbaken å flytte pengane som eg har at over på ein anna konto? eller kan det vere risikabelt?, Som sakt eg har ikkje peiling på nåke:( Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Du kan vel gå inn i sikker modus, og så komme deg på nettet ? Lenke til kommentar
sodoff1 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 kommer meg ikke på nett i sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvis ikke de andre kommer på fornuftige løsninger, må du vel formattere. Det er nok siste utveg. Ville ha byttet ut AVG med Avira Som brannmur ville jeg ha brukt Comodo Jeg har selv brukt disse programmene i mange år, og har aldri opplevd noe tull. Er også innom "skumle" nettsider. Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Da du boota med f8 valgte du sikkerhetsmodus eller sikkerhetsmodus med nettverk? Vis du valgte bare sikkerhetsmodus kan det være problemet at du ikker kommer på nett. Men vis du valgte sikkerhetsmodus med nettverk og kom ikke inn gjøre det som står under. Det som står under skal du gjøre i sikkerhetsmodus med nettverk ikke i vanlig modus. For da får du ikke åpnet internet explorer tror jeg ,men du kan prøve i vanlig modus vis du vil ,men helst i sikkerhetsmodus med nettverk. 1. starte Internet Explorer, og når programmet er åpent, klikker du på Verktøy-menyen og velg Alternativer for Internett som vist på bildet nedenfor. 2. Du skal nå være i Alternativer for Internet explorer som vist på skjermbildet nedenfor. Nå klikk på Tilkoblinger-kategorien, som angitt av den blå pilen ovenfor. 3. Du vil nå være i kategorien Tilkoblinger slik som det vises på bildet nedenfor. Nå klikker du på Lan Innstillinger-knappen som angitt av den blå pilen ovenfor. 4. Du vil nå være på Local Area Network (LAN) innstillinger skjermen slik det fremkommer av bildet nedenfor. Under Proxy-delen, kan du fjerne den avmerkningen i boksen Bruk en proxy-server for din LAN. Trykk deretter på OK-knappen for å lukke dette skjermbildet. Trykk deretter på OK-knappen for å lukke Alternativer for Internett skjermen. Nå som du har deaktivert proxy server du vil kunne surfe på nettet igjen med Internet Explorer. 5. Vis alt dette ble riktig gjort kan du laste ned Malwarebytes' Anti Malware (MBAM) ,oppdatere den og kjøre en rask skann. 6. deretter vil jeg anbefale deg er å ta en skann med ESET sin online skanner for å være sikker på at det ikke er noe mer virus på datamaskinen din. Vær sikker på at disse instillingene på ESET sin online skanner er på: *Remove found threats *Scan archives Og under advanced settings *Scan for potentially unwanted applications *Scan for potentially unsafe applications *Enable Anti-Stealth technology Steg 5 fjernet ikke nødvendig. Endret 18. juli 2010 av Atiks Lenke til kommentar
sodoff1 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 tusen takk for detaljert svar atkis:) skal prøve på dette så snart jeg kan. Lenke til kommentar
sodoff1 Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 jeg får ikke til å åpne rkill eller de to andre. får bare opp melding om at det ble lukket. hvordan kan jeg få åpnet det? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Bare hopp over det med rkill er egentlig ikke nødvendig bare forsett med MBAM. Post loggen til MBAM. Endret 18. juli 2010 av Atiks Lenke til kommentar
Terje111 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg fikk dette viruset på en pc med temmelig mye skolearbeid. Jeg har lagt alle dokumentene jeg trenger over på en minnepenn. Er det sannsynlig at viruset også ligger inne på denne og hvordan får jeg eventuelt renset minnepennen før jeg tar den i bruk på en annen pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå