Bladoman Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Har besilt pc-komponenter til 14450kr på Dustinhome.no. Med i denne bestillingen er et HD5870 1GB som jeg skal bruke til å spille nye og kommende spill i full HD. Det jeg lurer på er: Vil jeg dra nytte av å skaffe et skjermkort til for crossfire, eller har et av disse kortene nok guffe til å takle nye og kommende spill på MAX i full HD? Er det waist med to stk eller vil det være nødvendig om, la oss si 1 år, med to for å få den ytelsen jeg trenger? Ytelsen jeg trenger er MAX i alle spill med god fps Edit: Kom på at det kanskje er lurt å nevne resten av specsa for pcen, slik at noe annet ikke blir en flaskehals. Intel i7 930 (2.8ghz) 6gb 1600mhz ddr3 ram Intel SSD X-25M Asus Rampage II 1366 MATX i7'en skal sannsynligvis OCes Endret 15. juli 2010 av Bladoman Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ser personlig ikke helt poenget med 2x skjermkort enda jeg, i de fleste tilfeller så har ny og spennende hardware kommet på markedet som gir deg mer for pengene enn å investere nå masse penger og vente 3-4 år til neste oppgradering. Har du selvsagt nok penger så kjøper du det du ønsker og da vil nok 2x skjermkort som regel gi deg bra nok ytelse til neste storspill slippes. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Jeg har selv 2stk 5870 i crossfire og kjører for eksempel Bad company 2 i 1920x1080 Oppløsning alt på High, AA 8x, AF 16x HBAO ON, Vsync OFF Altså alt er skrudd opp til maks. Med 1 kort i multiplayer får jeg mellom mellom 45-60. Alt under 60 i et fps spill er ikke noe bra imo. Med 2 kort i crossfire får jeg average 120 fps. Har ikke eksakte minimum, average og max fps. Men det er det jeg får sånn ca. Det er ganske stor forskjell og det dipper aldri under 60. Med unntak av hvis en stor tanks sprenger rett foran trynet ditt. Skal du kjøre crysis, metro2033 osv, disse store grafikk spillene får du absolutt nytte av crossfire. Noe mer enn 2 kort er ikke anbefalt enda dog, siden det scaler ikke så veldig bra som crossfire gjør. Jeg har akuratt nesten samme oppsett som deg forresten. Asus Rampage 3 Extreme Intel I7 930 2.80ghz 6gb corsair ddr3 ram Crosair TX850W 2x HD5870 Skal overklokke I7 selv så fort jeg har satt alt på vannkjøling neste måned. Skal du bruke eyefinity btw får du hvertfall nytte av crossfire for å kjøre spill på high settings og fortsatt ha over 60 fps. Så har du penger er det bare å gå for crossfire. Endret 18. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå