Webhjelp Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Heisann! Jeg aner ikke hvor jeg skal poste dette, så jeg poster det her. Flytt det gjerne, eller fortell meg hvor jeg skal poste dette innlegget. Jeg lurer nå på om det går an å få webmail rett på min webside, eller en slags funksjon? Jeg har jo en hjemmeside, så vil jeg f.eks ha www.mittnavn.no/webmail - Der man kan logge inn på webmail, f.eks [email protected] Jeg bruker foresten domeneshop til host av webside. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Du kan enten bare forwarde til webmail.domeneshop.no, bruke cURL mot domeneshop sin server eller hente ut fra pop.domeneshop.no. Du får si ifra hva du velger, så kan jeg hjelpe deg mer når jeg kommer ut av dusjen Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Forwarde, det vil si å legge <META taggen "refresh" også URLen? Vil prøve valg nummer to, så visst du gidder å hjelpe. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Forwarde vil bare si at du enten legger en frame med innholdet, sende brukeren til den linken eller hente den ut. Men du vil prøve cURL ja Les litt om cURL i php manualen. Her har du et eksempel Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Hmm, kan du forklare meg hvordan jeg "henter ut" da? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Se på eksempelet. <?php $ch = curl_init("http://www.example.com/"); $fp = fopen("example_homepage.txt", "w"); curl_setopt($ch, CURLOPT_FILE, $fp); curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0); curl_exec($ch); curl_close($ch); fclose($fp); ?> Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 $fp = fopen("example_homepage.txt", "w"); Gjorde det, og lurte på hva "example_homepage.txt" er til, og hva skal jeg skrive inn der, eventuelt hva skal jeg ha i filnavn.txt? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det er en fil. bytt ut med URL, men når jeg tenker meg om er kanskje file_get_content det du er ute etter. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Du kan jo installere og sette opp http://squirrelmail.org/ eller lignende på serveren din. SquirrelMail is a standards-based webmail package written in PHP. It includes built-in pure PHP support for the IMAP and SMTP protocols, and all pages render in pure HTML 4.0 (with no JavaScript required) for maximum compatibility across browsers. It has very few requirements and is very easy to configure and install. SquirrelMail has all the functionality you would want from an email client, including strong MIME support, address books, and folder manipulation. Endret 15. juli 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Takk for alle svar, fant riktig løsning! Lenke til kommentar
gommle Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Du kan få GMail på domenet ditt: http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå