Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt Carisma '01 1.8 GDI - hjelp en nybegynner? (tomgangstrøbbel ++)


Anbefalte innlegg

Takk for en meget god forklaring :). Setter pris på slikt! Så jeg vil mest sannsynlig oppleve tilsvarende trøbbel igjen, etter en del bruk. Da er det kjekt å vite at man kan ta å lære det litt selv hvordan fikse opp i, og hvorfor det skjer.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et interessant og informativt innlegg gxi.

 

 

Og gratulerer med ny bil Alastor. ;)

Ikke minst glad for å høre at det løste seg billig og enkelt!

Moderne motorer med feil/syptomer som kanskje kan virke nokså beskjedne kan fort bli dyrere enn du aner...

Lenke til kommentar

Nettopp nettopp, det er akkurat det at det fort kan bli latterlig dyrt når man ikke vet nøyaktig hva problemet er.

 

Så vi gamblet nok skikkelig ved å kjøpe en bil vi visste hadde en slik feil - heldigvis ser det nå ut til å være det eneste problemet med bilen, og var temmelig rimelig å fikse.

 

Men tiden vil vise :).

Lenke til kommentar

Ja tiden vil vise Alastor, alle bruktbil kjøp har et element av gambling i seg, og du tok en relativt stor sjanse. Men ut fra det vi har sett på forumet så syns i alle fall jeg det ser ut som du har fått mye bil for pengene. Men det er på den annen side nesten umulig å dømme uten å ha sett nærmere på den.

 

Nå vet jeg ikke hvor lenge bilen har hatt det problemet, men som andre har nevnt før så er det en ting som kan komme tilbake å bite deg om du er uheldig, dvs katalysatoren. Denne kan ta skade som følge av feil blanding, og dermed får man problemer med feil avgass-verdier på EU-kontroll. Katalysatorer inneholder Platina og er ofte svindyre.

 

Men så i den andre tråden (om kjøp av bilen) at du har EU-kontroll i juni, så den er kanskje nettopp godkjent. Hvis det ikke fortsatt er ett år til da.

 

Uansett, det kan meget vel ha gått helt fint også, og jeg kjenner ikke spesifikt til denne modellen, men ville bare nevne det for deg.

Lykke til videre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er ikke noen flere med tips til enkel rensing av gdi-motorer? Har en 2,4gdi i galanten som begynner såvidt å riste på tomgang pga for lav tomgang. Må jeg virkelig rense innsug og gass-spjeld for hånd, eller finnes det noe "vidunder"-middel for å forbedre dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har vel leta nettet rundt jeg også uten å finne en mirakelkur. Det mitsuverkstedene gjør er å "nøtte-blåse" hele innsugsmanifoil.

 

Sjekk denne linken så ser du hvordan det kan se ut/gjøres på en Carisma.

 

http://www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/1.8_gdi_bj98_selber_blastern.php

 

Håper du er god i Tysk, hadde vært kjekt med en norsk versjon.

Google translate ftw.

Lenke til kommentar

Har prøvd de fleste oversetter programmene. Det blir ganske artig lesning, men har liten betydning for hva som er skrevet på tysk.

 

"Bør først sies at det er en svært omfattende workshop.

Denne workshopen er basert på NICEIC's forum "GDI blasters eget hode."

 

instruksjoner om hvordan du gjør GDI blasters, eller til og grundig av carbonisation kan nå gratis her, bruker penger til å ha store mengder av NO.

 

Disse instruksjonene gjelder for alle sjåfører og ryttere som ikke er redd for å ta hånd verktøy i dette og har en liten kjent.

 

Det er klart at slikt arbeid er ikke uten fare.

Likeledes, endring av bremseklossene er ikke trygt ...

 

Jeg sier ikke mere.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...