Gå til innhold

Tregt mobilt bredbånd fra Telenor


Anbefalte innlegg

Har et mobilt bredbånd fra telenor som jeg bruker på hyttetur, og det har fungert knirkefritt i tre uker, med nedlastingshastighet på rundt 400 kbps pluss minus.

Så, i går, helt plutselig, nådde jeg ikke høyere hastigheter enn 20 kbps toppen. Slik har det holdt seg siden.

 

Noen andre som har dette problemet?

 

På "Moblie Partner"-programmet, som fulgte med, står det at jeg har en jevn nedlastingshastighet på 150-200 kbps, noe som ikke over hodet stemmer over ens med det jeg opplever når jeg surfer på nettet, der det kan ta opp til en halvtime (!) å laste ned en 5 minutter lang youtube-video.

 

Noen større virus-infeksjon tror jeg at jeg kan avskrive, da jeg bare har drevet med "uskyldig" surfing på trygge sider.

Jeg kjørte også en full virus-scan, uten resultater.

 

Thoughts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imidlertid innbiller jeg meg at man ikke får strupet linjen med mindre man også overskred grensen forrige mnd. og at man får varsel om en slik struping. Dette er vanlig praksis blant operatørene, og 5 GB/mnd er også en vanlig grense, og hensikten er å tvinge de virkelige storforbrukerne til alternative tilkoblinger ettersom slikt forbruk i lengden ville sprengt kapasiteten.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, og bruker også telenor. Ser nå at vi har lastet opp 700 MB denne måneden, og lastet ned 5.29 GB. Må jeg da bare vente til måneden er over og jeg har betalt, før jeg får tilbake samme hastighet? Evig irriterende å vente i en halvtime, for å se på en liten film på youtube.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har samme problem, og bruker også telenor. Ser nå at vi har lastet opp 700 MB denne måneden, og lastet ned 5.29 GB. Må jeg da bare vente til måneden er over og jeg har betalt, før jeg får tilbake samme hastighet? Evig irriterende å vente i en halvtime, for å se på en liten film på youtube.

Du må vente til måneden er over, ikke til du har betalt.

 

Jeg hadde samme problemet etter di strupet hastigheten og fikk beskjed av kundeservice at jeg burde skjekke for oppdateringer og etter det fikk jeg den hastigheten jeg skulle :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...