Gå til innhold

[Løst] Dårlig festet kjøler samt spørsmål om vifter på antec 1200

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en i7-950 med en V8( kjøler som for en stund siden begynte å bli veldig varm.(idler på rundt 48 grader).

Lurer litt på om det er fordi kjøleren kanskje ikke får ordentlig kontakt (flyttet for noen mndr siden og kjørte et stykke med maskinen i bagasjerommet) eller om det rett og slett er romtemperaturen som forårsaker all denne varmen. (er rundt om kring 30 grader + her i skrivende stund, og det er ikke SÅ mye kjøligere innendørs.

Eller kan det være det at jeg brukte kjølepastaen som fulgte med kjøleren og at den rett og slett ikke holder mål over lengre tid.

Idlet på ca 35-37 grader i Norge, med romtemperatur mellom 20 og 30 et sted.

Edit: skrivefeil

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel nå var det i utganspunktet ikke jeg som festet den, og kan derfor ikke med 100% sikkerhet si hvor mye som ble brukt.

Han som hjalp meg er meget så datakyndig og har satt sammen en del maskiner før så jeg regner med at han hadde på sånn akkurat passe sånn ca.

Det som er en smule kjipt er at jeg som nevnt har en V8 kjøler i er antec 1200 kabinett (heldekkende plate bak HK) og må derfor ut med hele sulamitten om jeg skal få sjekket saken. (tror i allefall at man må på baksiden med denne kjøleren for å få den av/feste den igjen)

Lenke til kommentar

det var egentlig derfor jeg lurte på om det var romtemperaturen eller om det var kjøleren.

Har nemmelig flyttet til utlandet.

Men jeg skulle da klare å demontere det og sette det sammen igjen selv om jeg måtte vil jeg tro.

Edit: eneste problemet er vel å finne ny kjølepasta her (budapest)

Har vært innom et par datasjapper, men finner ingen kjente merker med kjølepasta:/

Lenke til kommentar

det var egentlig derfor jeg lurte på om det var romtemperaturen eller om det var kjøleren.

Har nemmelig flyttet til utlandet.

Men jeg skulle da klare å demontere det og sette det sammen igjen selv om jeg måtte vil jeg tro.

Da vil jeg anbefale at du gjør det. Hvis du får tak i det så burde du gå for arctic silver 5 eller noe i den duren.

Men det sier seg selv at prosessoren blir varmere en romtempereturen er så hvis det er 40 grader i rommet så vil pcen også være 40 grader eller varmere.

Lenke til kommentar

da må jeg nesten ta meg en tur rundt i morgen å sjekke ut noen sjapper til.

ligger litt bak norden på hva som er vanlig hardware (her har de fortsatt framme 4870 512 MB i butikkvinduene som det store trekkplasteret)

Andre anbefalte merker på kjølepasta som det går an å spørre etter om man finner noen som kan litt mer en yes/no på engelsk?

Har også sett på oppsett til vannkjøling på nettet og vurderer det sterkt, men dørstokkmila er lang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

plukker opp denne tråden igjen da jeg I DAG har bestemt meg for at dørstokkmila får være så lang den vil og at jeg må gjøre noe da jeg har klokket litt opp.

merker at kjøleren "virker" like bra uansett om den står på 1400 eller 1900 RPM(i følge HWmonitor) dette må jo være dustete.

edit: fant ut av ting og tang når jeg leste manualen til kabinettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...