mutamata Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Da er det snart tid for å kjøpe meg en ny bærbar pc. Tenkte på å bruke rundt 7500,- +-. Da lurer jeg på om det er like greit å kjøpe det nå, som å vente til starten av august? Vet at noen nettbutikker har "studentilbud" når det nærmer seg skolestart. Vet noen om prisene kommer til å forandre seg noe særlig på en liten måned? Har hvertfall sett på noen pc'r nå. Spesifikasjoner ol. finnes her Pc'n skal brukes til studier, film og litt spilling. Heller litt mot Acer Aspire TimelineX 5820TG 640 GB i5-450M da denne har god batteritid, og såvidt jeg kan se god prosessor og skjermkort? Nå vet ikke jeg hvordan denne er iforhold til andre pc'r i denne prisklassen, så hvis det er noen som har noen forslag/innspill så er det bare å komme med de! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) TimelineX er nesten uten konkurranse når det gjelder å kombinere batteritid og grafikkytelse, eneste jeg kommer på i farten som også har god batteritid er HP envy 14" som kommer på markedet i august. Litt småtester av 5820TG her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1238814 Om batteritid ikke er så viktig er f.eks ukens tilbud hos komplett en aktuell kandidat: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586017 Eventuelt toshiba hos lefdal: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATL505141/toshiba-satellite-l505-141 Du kan være heldig å finne en god kandidat på tilbud innen skolestart, men en generell prisnedgang har jeg ikke mye tro på. Endret 15. juli 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Jeg er selv student, og har basically de samme behovene som deg ser det ut som. Selv har jeg en stasjonær maskin som jeg bruker til spill og film, og en nettPC som går til skolenotater, minimalt med surfing og noe film/serier (synes den er veldig grei å ha når jeg f.eks. ligger i sengen og ser film, eller er ute og reiser. I forhold til studier synes jeg selv det er veldig greit å ha en relativt liten og lett maskin, slik at den får plass i ryggsekken sammen med skolebøkene. I forhold til spill er det veldig greit å ha ihvertfall et nogenlunde skjermkort. Samtidig er det veldig greit å ha en stor skjerm til film, surfing osv (jeg selv studerer informatikk, og det er en stor fordel å ha litt størrelse på skjermen i programvaren jeg bruker i den forbindelse). Var jeg deg ville jeg vurdert å finne meg en laptop på rundt 13-14" for portabilitet, med HD5650-grafikkort for spillytelse, og eventuelt lagt på en 22-24" ekstern skjerm for hjemmebruk. Du har selv foreslått bl.a. Acer Aspire TimelineX 3820TG som ser veldig snasen ut. Du kan også titte på f.eks. Acer Aspire TimelineX 4820T, som har noe svakere CPU, men ligger 2000 kr lavere i pris, eller varianten av Acer Aspire TimelineX 3820TG som har litt mindre harddisk og batterikapasitet, men samtidig ligger 11-1200 kr lavere i pris. En grei ekstern skjerm på 22-24" får du får rundt 1000-1500 kr, eksempelvis BenQ G2420HD som jeg har selv, og er svært fornøyd med. Endret 15. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Takk for fine svar! Ser ut som jeg enten lander på Acer Aspire TimelineX 3820TG eller Acer Aspire TimelineX 4820TG. Hvis jeg ikke kommer over noe annet før jeg skal kjøpe. Tenker jeg kjøper i starten av August. Såvidt jeg kan se, så er forskjellene at 4820TG har 14" skjerm og 640 GB hdd iforhold til at 3820TG har 13,3" skjerm og 500 GB hdd. Er det noen som har noe erfaring med noen av disse? Og som kan hjelpe meg med å velge. Er det veldig forskjell på skjermene i bruk? Er bare å komme med innspill og anbefale andre typer! Lenke til kommentar
Labdien Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Hvis du ikke spiller så veldig mye så vil jeg tro at Asus U35JC vil være et veldig godt kjøp for deg. Har selv nettopp bestilt denne fra komplett. Visst du vil vite litt mer om den, kan du se i denne tråden.. Grunnen til at jeg valgte denne i steden for en av de du har sett på er nok hovudsaklig kvaliteten i forhold til acerne, og at jeg ikke spiller så mye så jeg har ikke bruk for grafikkortet. Endret 21. juli 2010 av Labdien Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Tenkte å kanskje spille noen spill. Så heller litt mot 3820TG. Var innom i butikken idag og så på 3820TG og 5820TG. Syns at 3820TG'n hadde bedre mousepad og virka som at den var litt bedre kvalitet. Hvis en kan si det. Syns at 5820TG'n virka litt mer "plastikk" aktig enn 3820TG'n. Virker som at det blir den jeg kjøper, når den tid kommer : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå