Bladoman Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Bestilte meg pc-deler på dustinhome for 14450kr i går, og nå har jeg oppdaget noe jeg først ikke la merke til. Hovedkortet, ASUS RAMPAGE II GENE X58 S-1366, er micro-ATX, ikke vanlig ATX. Jeg vurderer å skaffe et skjermkort til (hd5870) senere og er nå litt nervøs med tanke på plass. Jeg har et stort kabinett (HAF922) så tenkte overhode ikke å skaffe et lite hovedkort. Men spørsmålet er, er det noen ulemper med mindre hovedkort? Vil alt være "trangt"? Skal jeg gidde å avbestille for å endre til et annet hovedkort? Såfall, hvilket hovedkort i prisklassen 1500-2000 anbefaler dere? Crossfire er veldig aktuelt. (socket 1366) Hvordan avbestiller man på Dustinhome? Ser ingenting på ordrehistorikk. Må jeg skrive epost til de? Svar fort er dere snille, har et par dager før ordren blir pakket pga at alt ikke er på lager, men ønsker å avbestille så fort som mulig om jeg skal gjøre det. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Mener du fysisk størrelse, eller antall pci-express slots? Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Mener du fysisk størrelse, eller antall pci-express slots? Det støtter crossfire og har to pci-E 16x så det er ikke det jeg tenker på. Er nok det fysiske ja... Er det upraktisk på noen måte å ha mATX contra ATX. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Nei, ville ikke si det. Liker helst litt størrelse på hovedkortet selv, liker helst E-ATX. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Asus P6T Deluxe V2 og Gigabyte GA-X58A-UD3R synes jeg ser ut som svært aktuelle kandidater i den prisklassen til socket 1366. Gigabyte har 2stk PCIe x16 og 2 stk PCIe x16 (x8-mode), mens Asus har 3 stk PCIe x16 (dobbel x16-mode, trippel: x16, x8, x8-mode). Begge kjører X58-brikkesett. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 ( Skal du gå litt mer high-end, så kan du kjøpe Asus Rampage III Extreme. Denne koster vel over prisklassen du satt, da. ) Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg er vant med vanlig ATX, tror dere jeg vil være misfornøyd med mATX pga tranghet og mangel på plass? Eller er det akkurat like praktisk og lett? Ikke vanskeligere å få plass til komponenter (store skjermkort osv)? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Enklere vil jeg si, istede for å ha et skjermkort som dingler 5 meter utenfor hovedkort kanten. Du må jo ha kabinett til det, selfølgelig. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Enklere vil jeg si, istede for å ha et skjermkort som dingler 5 meter utenfor hovedkort kanten. Du må jo ha kabinett til det, selfølgelig. Du vil si at ATX er enkelere? Så mye enklere at jeg som en ATX-vant fyr ikke vil være fornøyd når jeg skal bygge pc på mitt nye mATX?? Jeg kjenner at jeg EGENTLIg ikke gidder å avbestille, med mindre jeg vil være direkte PLAGET over det faktum at jeg ikke gjorde det senere. Er mATX like greit som ATX, just answer that question Endret 15. juli 2010 av Bladoman Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Syns mATX er lettere. Ser bedre ut også. Du får flere pci-express porter og ofte flere funksjoner på mATX. Endret 15. juli 2010 av Romis Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Syns mATX er lettere. Ser bedre ut også. Du får flere pci-express porter og ofte flere funksjoner på mATX. Ehm, mATX er mindre enn ATX, hvordan kan du få flere porter?? mATX = micro-ATX, dvs mindre enn ATX Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Lol, tenkte meg visst ikke om. Mener XL-ATX. :!: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 mATX mener jeg er en ulempe om du ikke har ett kabinett som er for lite til å ta ATX. Men da igjen, jeg savner minst 20 slotter i bakkant av kabinettet den dag idag til ekspansjonskort og mATX blir bare for smått for min del. Har en maskin som skal opp med mATX en gang i tiden men denne kan ikke ta noe annen form for HK. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Kjøpte meg lillebroren til det kortet du har bestilt, socket 1156 modellen. Er meget fornøyd, er ikke spess liten plass på hovedkortet syntes nå jeg. Et veldig godt hovedkort imo. et godt overklokkingskort er det også. Tror du blir fornøyd med GENE Edit: Jeg vil også si at jeg har bare brukt ATX kort før. Husk at kortet er bare litt kortet, ikke noe smalere tror jeg? Endret 15. juli 2010 av gent0805 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå