Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drukket siden 14 juni - Normalt?


Gjest fafafaf

Anbefalte innlegg

Gjest fafafaf

Hei. Jeg er en gutt på 22 år. Jeg fikk ferie den 14 juni tror jeg. Jobber som snekker. Siden den dagen har jeg kun vært edru i 3-4 dager. Er dette normalt? Er jeg alene om dette? Datoen idag er den 15 juli om jeg ikke tar helt feil...Har for det meste drukket alene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treng ikkje være sørpe full om du er berusa, og då er ikkje det å skrive på ein PC noko problem. Dessutan treng han ikkje nødvendigvis ha over x antal promille heile dagen lang.

 

Er det normalt? Nei.

Har du sannsynligvis eit alkoholproblem? Ja.

 

Ut over det kan eg ikkje bidra med stort anna enn at du bør vurdere å skaffe hjelp.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Tenkte først at dette var et troll. Om fyren er full så ofte, så skriver han utrolig bra.

 

Kan man ikke skrive bra selv om man drikker ofte? Pussig, for jeg anser meg selv som en god skriver. Var full da jeg skrev førstepost, men ikke så full at jeg var ute av stand til å skrive...

 

Åpnet dagens første pils for ca 2 timer siden, men jeg antar at det blir en relativt rolig dag i dag. Snart er ferien over, så jeg må nok "forberede" meg på det gjennom å holde meg nogenlunde edru.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Jeg vil si dette er unormalt - og ikke minst farlig. Ettersom du selv tar opp dette så er det positivt, men du bør tenke over hva du egentlig vil med det. Klarer du å stoppe?

 

Jeg klarer å stoppe. Men er jeg edru mer enn noen dager så blir jeg rastløs og får lyst til å drikke igjen. Problemet er at jeg liker ikke å være edru når jeg har sjangsen til å drikke. Noe som jeg har hver dag i feriene. Kan også tillegge at jeg ikke har vært spesielt mye edru disse ukene. Har ofte begynt å drikke før gårdagens promille har lagd seg...

Lenke til kommentar

Før eller senere er hverdagen der igjen, og da må du holde opp. Jo lenger du venter nå, jo vanskeligere blir det. Med ett blir det for vanskelig, så du bør heller finne deg i litt abstinenser nå. Det er jo "bare" å ikke kjøpe alkohol - kan være vanskelig, men det er lettere siden det er en ikke-handling. Virker som om du venter på en god nok grunn til å bestemme deg, men den grunnen vil bite deg nådeløst i ræva når det egentlig er litt i seneste laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...