Gå til innhold

Ønsker å bli større. Hvordan få mye muskelmasse på kort tid?


Anbefalte innlegg

Hei. For å gjøre det kort: Jeg er lei av å være tynn. Og skal gjøre noe med saken. Jeg har lyst til å begynne å trene styrke, og helst følge et program som fokuserer mer på muskelmasse/volum, fremfor ren styrke.

 

Jeg er mest opptatt av overkroppen, men ønsker selvfølgelig at det skal være en balanse. Ønsker ikke å ha en dritstor overkropp, med fyrstikkben. Så jeg tenker noe sånt som 2 overkroppsøkter, og 1 benøkt iløpet av uka?

 

Anyways, spørsmålet mitt er: Finnes det noen styrkeprogramer som fokuserer på å bygge volum på kort tid? Og hvordan er det med kostholdet? Hva bør jeg få i meg, og hvordan skal jeg få i meg de riktige mengdene med proteiner, karbohydrater og fett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[Link slettet av admin]

 

500 mg i uken, fordelt på to injeksjoner (mandag og torsdag) i 8 uker.

 

Ta så mye Arimidex at du ikke får gyno, man ikke mer. Ca. .25-.50 mg per dag i uke 1-10.

 

I uke 11 og 12 tar du 20 mg Novaldex to ganger daglig, og i uke 13 og 14 20 mg daglig. Dette for å hjelpe kroppen å få igang den naturlige testosteronproduksjonen som sikkert har gått til helvete i uke 1-8.

 

Dette vil hjelpe deg å bli stor. Fort.

 

[Link slettet av admin]

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Du er nybegynner. Uansett hva du spiser og trener går det fort frem. 3x10 eller 5x5 kommer sannsynligvis ikke til å ha noen merkbar forskjell, selv om noen mener at 3x10 bygger mer masse.

 

Krav til treningsstudio: Knebøy-stativ, helst flere. De som har dette har også alt annet du måtte trenge.

 

Her er mitt tips: Tren fullkroppsprogram tre ganger i uka. Kondis kan du begynne å trene når du er blitt avhengig av styrketrening (og det blir du).

 

Spis masse. Fett er ikke usunt. Siden du er "skinny", kan du med fordel prøve GOMAD (google it), om morra di sponser helmelk. Spis egg til frokost og lunch og når som helst egentlig. Men du bør ikke fortsette med å spise som en gris i lengre perioder; da kommer du til å angre når du er stor og sterk og vil bli ripped. http://www.whfoods.com/foodstoc.php

 

Siste tips: Drit i å ta venner med på trening, med mindre de er like motivert som deg, eller kan vise deg korrekt teknikk i basisøvelsene. Du kaster bare bort tid på prat og fjas.

Lenke til kommentar

Du kødder nå bench? Er litt i tvil siden du går så detaljert. Ingen person med vettet i behold vil anbefale steroider til en jeg vil anta er en gutt i tenårene bare for å bli fortere stor.

Til trådstarter: Har du lest denne tråden og denne tråden?

Han vil bli stor FORT. Det finnes bare én måte å bli stor fort på. Vi andre må nøye oss med å være tålmodige.

Lenke til kommentar

Spis mye! Spesielt proteinrikt mat som biff, kylling, fisk, egg ol.

Skal du vokse fort i muskler, så er mangereps ganske bra å bygge med. F.eks 4sett x12 repetisjoner. (4x12)

Og tren baseøvelser, da de inkluderer flest muskler i en øvelse samtidig som du ofte trener de store muskelgruppene som da vil gi deg større volum.

 

Eksempel på baseøvelser er benkpress, markløft, militærpress knebøy, roing, hangups, pulldowns, armhevinger med vekt på ryggen ol.

men tingen er at mange av disse baseøvelsene krever at man tar seg god tid til å få inn teknikken før man løfter tungt, og da er du fucked uansett om du skal bli fort stor ;)

Lenke til kommentar

Du kødder nå bench? Er litt i tvil siden du går så detaljert. Ingen person med vettet i behold vil anbefale steroider til en jeg vil anta er en gutt i tenårene bare for å bli fortere stor.

Han vil bli stor FORT. Det finnes bare én måte å bli stor fort på. Vi andre må nøye oss med å være tålmodige.

Jeg vil også bli stor fort, men jeg tyr da ikke til steroider av den grunn. Med tanke på førsteposten så synes jeg det kommer klart fram at det er et volumprogram og kostholdstips han er ute etter. Kort tid er uansett relativt så å si at steroider er eneste måte er ikke nødvendigvis rett.

Lenke til kommentar

Vi prøver å legge til side det normale tullet som benchmeister kommer med, så svarer man på en fornuftig måte;

 

Det er selvfølgelig mulig å bli stor fort, men ikke i form av muskler. Ved å spise masse, masse søppelmat vil du fort merke at du øker i vekt, men nesten alt dette vil være fett. For å legge på deg muskler må du ha svært mye tålmodighet.

 

La oss si at du ligger i et kalorioverskudd som gjør at du legger på deg 0,5 kg per uke i et helt år. La oss si at trening og kosthold er perfekt. Når du har gjort dette i et år vil kanskje 2-3 kilo av dette være muskler, resten vil være fett. Det er altså en meget langsom progress.

Lenke til kommentar

Vi prøver å legge til side det normale tullet som benchmeister kommer med, så svarer man på en fornuftig måte;

 

Det er selvfølgelig mulig å bli stor fort, men ikke i form av muskler. Ved å spise masse, masse søppelmat vil du fort merke at du øker i vekt, men nesten alt dette vil være fett. For å legge på deg muskler må du ha svært mye tålmodighet.

 

La oss si at du ligger i et kalorioverskudd som gjør at du legger på deg 0,5 kg per uke i et helt år. La oss si at trening og kosthold er perfekt. Når du har gjort dette i et år vil kanskje 2-3 kilo av dette være muskler, resten vil være fett. Det er altså en meget langsom progress.

 

Da kalles det ikke stor. Det kalles ikke bulket en gang, men feit.

Lenke til kommentar

Det er sant, men om man gjør seg klar og forbereder seg med et skikkelig treningsprogram FØR man begynner åtrene, så vil man se fremgang ganske fort. Da man ofte har en tendens til å øke mest i starten. Kjøpe seg en gainer i tillegg kan være noe viss du er skinny.

 

Gainere bør etter min mening heller være for de som er større. Tynne folk krever færre kalorier for å gå opp i vekt. Man bør heller lære seg å spise mye, så kan man heller ta kosttilskudd for dette når ting blir vanskeligere.

Lenke til kommentar

Som jeg har erfart, er det ofte de skinny folka som sliter med å gå opp i vekt mens de større har lettere for å spise seg opp uten gainere. men det er nok sikkert individuelt også. Kjenner bare så mange som ikke klarer å legge på seg, selv om de spiser så mye som de kan få i seg.

Lenke til kommentar

Du ver vel en person som ønsker å SE bra ut? For forskjellige grunner, men det jeg vil si at er at styrke (store muskelfibre) lønner seg bedre enn enn fin kropp.

 

Hvis du er under 25 år så vær glad. Da produserer kroppen store mendger med testrone dagen lang, steorider kan hjelpe ja. Men det er ikke før du blir eldre at du virkelig må trenge det. Om du begynner med det er ditt valg og ikke mitt, så jeg bryr meg ikke.

 

Bench sitt innlegg synes jeg var direkte barnselig fra hans side. TS blir stor kjapt med uten steorider.

Lenke til kommentar

Du kan se ut som Arnold S med to kurer deca duroblin, ni timer søvn hver dag og 3-4 timer trening med en god personlig trener. Dvs. rundt 4-6 mnd. Skal være en pause mellom de to kurene.

 

Har en kompis som gikk på det tullet. Ødela seg, men han er jævlig stor den gang i dag, større biceps enn Arnold selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...