Thomas Toget Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg har lyst til å sette opp min egen webserver(asp.net) og databaseserver(mssql). Jeg har en hjemmeside hos one.com allerede, men denne er veldig treig (!) og har ikke mssql. Nå skal jeg muligens få raskt internett hjemme, og da er det vel mulig å sette dette opp hjemme istedenfor å leie dyr serverplass av noen andre? Det er kun jeg (og kanskje folk som kjenner meg) som skal bruke min egen webserver og databaseserver (til bilder, arkivering av dokumenter, og diverse webservicer). Jeg har ikke så mye peiling på oppsett av nettverk og hosting, men jeg har hørt at en ikke har en statisk ip-adresse hjemme, og at en kan bruke dyndns.org. Hvordan fungerer dette egentlig? Og er det "enkelt" å sette opp det jeg har lyst på? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Dyndns eksempel: 1: Ha en router med dyndns støtte. 2: Registrer dyndns konto med ønsket dns navn. 3:Legg inn dyndns detaljene i router. Router opppdterer da dyndns med din aktive IP og du kan koble til hjemmet via dyndns navnet. Endret 15. juli 2010 av Cerwell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå