knutsen92 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hei, Min PC krasjer til deskop når jeg kjører spill som krever mye, f. eks Battlefield Bad Company 2. Temperaturen når en maks temperatur på 80C, noe som er godt under grensen for et XFX 5870 som skal være rundt 90C. Har en Fractal 800W, så den bør vel gi nok? Temperaturen på prosessoren er maks 50C under load. Når spiller krasjer til deskop, og jeg forsøker å starte spillet igjen, så får jeg bare masse piksler over hele skjermen. Jeg er nødt til å restarte PC for at grafikken skal bli normal igjen. Dette kan skje umiddelbart, eller etter en stund. Krasjer til og med når temperaturen på GPU er 50C. Dette er utrolig irriterende, betalte så mye for et oppsett som ikke fungerer. Sjekket om PSU var problemet, men den gir jo litt mer på alle railene. +12 gir 12.1V, +5V gir 5.04V, og +3.3V gir 3.3V. Dette er perfekt vel? Systemet er helt stabilt. Har testet systemet ved å kjøre Prime95, Memtest etc. Her går alt helt fint, men så kommer jeg til spill der spillene krasjer. Er det noe galt med mitt skjermkort? (XFX 5870 - Dette er ikke black edition, dette er normale versjonen). Og hva kan jeg gjøre for å ordne dette? Er virkelig deppa. Så utrolig kjedelig at det skal skje. Med deppa hilsen, Knutsen92. Endret 15. juli 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Nye skjermkort drivere er en fin plass å begynne.. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Nye skjermkort drivere er en fin plass å begynne.. Har selvfølgelig nyeste driver, har prøvd forskjellige også. Lenke til kommentar
Araghorn Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Er relativt sikker på at det er er varmerelatert. Hva slags kabinett har du og hvor mange vifter? Er det åpent for luftstrøm og har du vifte som drar inn kald luft i front og suger varmluft ut bak? Endret 15. juli 2010 av Araghorn Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Er relativt sikker på at det er er varmerelatert. Hva slags kabinett har du og hvor mange vifter? Er det åpent for luftstrøm og har du vifte som drar inn kald luft i front og suger varmluft ut bak? Men hvordan kan det ha seg at spillet krasjer umiddelbart? Temperaturen rekker jo ikke engang å bli høy da. Jeg har vifte som trekker inn kald luft i front, en i bunn som trekker inn kald luft rett inn til skjermkort, og en vifte som trekker ut varm luft bak. Jeg bruker et Fractal R2 kabinett som er et varmt kabinett, men temperaturene er som sagt fine de. Kablingen er veldig god, da jeg har gjemt alle kabler bak. Eneste synlige kablene er de som kommer ut av PSU, men går derfra og og bak kabinettet. Tok meg tid å filmet problemet. Funket visst ikke å laste opp videofil her, så legger den opp på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=bcASTkoogRc Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Spurte netshop og fikk dette svaret: Hei Ikke noe å deppe over, vi fikser dette. Ser ut som minnefeil på skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Flaut å måtte si det, men problemet lå på CPU. Var visst en av cpu kjernene som krasjet, og derfor skjedde det samme med spillene. Satte den på 3.6GHz med 1.3V, kjørte den et par timer i Prime95 med en maks temperatur på 52C. Alle spillene fungerer nå uten krasj. *litt flaut* En ting jeg syntes er rart, hvorfor fikk jeg ikke bluescreen? Endret 15. juli 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå