Maggii Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Jeg veit det at alle laptoper skal ha en sånn lapp under, hvor det står servicenummeret eller lignende (som de trenger når man ringer inn på support og det er noe galt). Men hvor ofte skjer det at lappen IKKE er der? For jeg har ikke den lappen (ja, jeg har sett overalt, en datakyndig kompiss har sett over, den finnes ikke), og jeg blir gang på gang nermest driti ut og latterliggjort av support-folk fordi jeg er så dum som ikke ser den lappen, og ALLE har den, uten unntak. Jeg har aldri tatt den av, men den er ikke på dataen, og jeg blir ganske lei av at hver gang jeg ringer dit, så sitter de å ler av meg fordi jeg ikke klarer å finne en lapp.. Av de ca10 forskjellige jeg har prata med er det 2 stk som har forstått at jeg ikke finner den, og hjulpet meg så jeg kan finne det nr på annet vis (inne på maskinen). Endret 15. juli 2010 av Maggii Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ikke lett å si når jeg ikke vet hvilken latop det er snakk om, men f. eks på mange Dell latoper sitter servie taggen (lappen) under batteriet. Du må ta ut batteriet for å se service lappen. Lenke til kommentar
Maggii Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ikke lett å si når jeg ikke vet hvilken latop det er snakk om, men f. eks på mange Dell latoper sitter servie taggen (lappen) under batteriet. Du må ta ut batteriet for å se service lappen. Er en HP-laptop, og har sjekket på batteriet. Og i cd-rommet. Overalt hvor de kan ha gjemt den.. Endret 15. juli 2010 av Maggii Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Du kan prøve noe annet. I Windows klikk på Start, i Windows Visata og Windows, skriv cmd i søkefeltet. Du vil da få opp system symbolet. Deretter kan du skrive inn følgende, eventuelt kopier og lim det inn i system symbol vinduet: wmic bios get serialnumber Eller prøv: wmic csproduct get vendor,name,identifyingnumber Eller du kan gå til HP support siden og bruke Start Detection knappen som skal (etter det HP sier) fiunne ut slikt. Endret 15. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
darket Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 skru opp hdd skuffen og sjekk der? Lenke til kommentar
Maggii Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Du kan prøve noe annet. I Windows klikk på Start, i Windows Visata og Windows, skriv cmd i søkefeltet. Du vil da få opp system symbolet. Deretter kan du skrive inn følgende, eventuelt kopier og lim det inn i system symbol vinduet: wmic bios get serialnumber Eller prøv: wmic csproduct get vendor,name,identifyingnumber Ja, fant det takk. Men er det veldig sjelden at det nummeret ikke er på en klistrelapp? Virker som om det "aldri" har skjedd med HP før, ettersom hvordan de reagerer og ler av meg. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Normalt så er dette på en klistre lapp, på HP sine skal de se ut noe ala det du finner på HP Support siden. Vises ikke blidene klikk på Pluss tegnet ved View the model number bla bla bla. Hvis du ikke finner noe slikt på din, ja da har de kanskje glemt den lappen. Endret 15. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Maggii Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Normalt så er dette på en klistre lapp, på HP sine skal de se ut noe ala det du finner på HP Support siden. Vises ikke blidene klikk på Pluss tegnet ved View the model number bla bla bla. Hvis du ikke finner noe slikt på din, ja da har de kanskje glemt den lappen. Ja, veit hvem de vil jeg skal finne. Har bare windows 7 lappen.. Den er virkelig ikke der, har sjekket et titalls ganger, pluss at et par andre har sett over alt tilfelle jeg var blind.. Kan man skaffe en sånn lapp og klistre på selv (med riktig nummer til min pc), så jeg slipper å styre så voldsomt hver gang det er noe med dataen (som er ofte)? Lenke til kommentar
Maggii Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Dobbelpost Endret 15. juli 2010 av Maggii Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg tviler på det er mulig å få tak i en slik service tag fra HP, men er ikke sikker. Kanskje du kan lage en slik klistre lapp selv og klistre på med de opplysning du fant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå