Gå til innhold

Battlefield BC2 - Onlinemedspillere < AI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullstendig enig med deg, jeg spiller bare recon noe som jeg elsker!

Skal fortelle en liten rage episode.

En medic, sitter ved siden av meg, jeg sniper, men blir truffet, gjett hva, jeg blir ikke gjenopplivet! HAN ER MEDIC, men ingen gjenoppliving :wallbash:

BC2 er faktisk et lagspill, og dem med best lagspill vil vinne!

Han var muligens irritert over at du var recon og kanskje ikke hjelper laget så bra som du kunne gjort som en annen klasse. - evt at du spiller "feil" recon. (les camper.)

Eller han var idiot som ikke fulgte med.

Forøvrig enig i førstepost, men med noen unntak.

I Battlefield 2 kunne folk som ligger nede rope etter medic. Det gjorde det mye lettere for medics å bli obs på at de ligger der. Det er mye som går upåaktet hen i kampens hete. I hardcore mode kan du iallefall ikke klage, da dukker de ikke opp på minimap engang.

Engineers som blir frakjørt. Joda, irriterende. Men husker de å si ifra? Ett trykk på Q burde være nok for at føreren blir obs på dem. Men generellt er det mangel på kommunikasjon som er problemet. Tankføreren vet simpelthen ikke alltid at engineeren står der. Merket det selv mange ganger når jeg er fører.

Samtidg er det engineers oppgave å vite at tanksen ofte OFTE må rygge for å unngå innkommende ild. løsnignen er å ikke stå rett bak den forbanna tanksen, men heller litt på siden eller noen meter bak slik at de får tid til å reagere når den rygger.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å spille softcore? Man trenger ikke å drepe for å vinne

Så det du mener er at det er mindre irriterende om det er ennå vanskeligere å drepe folk? I think not.

Vet ikke om den kommentaren var siktet til meg engang, for jeg har da vel aldri klaget på at jeg ikke får nok kills som følge av at folk er noobs. Ei heller har jeg klaget på måten spillet belønner de forskjellige tingene man gjør.

Hele poenget mitt er jo at man kan vinne uten å drepe, og at folk burde tenke det litt OFTERE.

Alt annet enn hardcore er for noobs, uansett. :p

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med deg, jeg spiller bare recon noe som jeg elsker!

Skal fortelle en liten rage episode.

En medic, sitter ved siden av meg, jeg sniper, men blir truffet, gjett hva, jeg blir ikke gjenopplivet! HAN ER MEDIC, men ingen gjenoppliving :wallbash:

BC2 er faktisk et lagspill, og dem med best lagspill vil vinne!

Han var muligens irritert over at du var recon og kanskje ikke hjelper laget så bra som du kunne gjort som en annen klasse. - evt at du spiller "feil" recon. (les camper.)

Eller han var idiot som ikke fulgte med.

Forøvrig enig i førstepost, men med noen unntak.

I Battlefield 2 kunne folk som ligger nede rope etter medic. Det gjorde det mye lettere for medics å bli obs på at de ligger der. Det er mye som går upåaktet hen i kampens hete. I hardcore mode kan du iallefall ikke klage, da dukker de ikke opp på minimap engang.

Engineers som blir frakjørt. Joda, irriterende. Men husker de å si ifra? Ett trykk på Q burde være nok for at føreren blir obs på dem. Men generellt er det mangel på kommunikasjon som er problemet. Tankføreren vet simpelthen ikke alltid at engineeren står der. Merket det selv mange ganger når jeg er fører.

Samtidg er det engineers oppgave å vite at tanksen ofte OFTE må rygge for å unngå innkommende ild. løsnignen er å ikke stå rett bak den forbanna tanksen, men heller litt på siden eller noen meter bak slik at de får tid til å reagere når den rygger.

Om du, som skadet, roper etter medic ved å merke medicen og trykke Q har han ingen grunn til å overse deg og om jeg er medic og det ligger et lik på marka fremfor meg, så reviver jeg vel karen fremfor å bare løpe meningsløst forbi...

Jeg sier ALLTID ifra til tankførere at jeg reparerer dem eller at jeg er på vei. Jeg stiller meg ALDRI hverken fremfor eller bakom tanksen, det er jo idioti. De gangene jeg har gjort det og blitt påkjørt har jeg beklaget meg til tanksføreren for min idioti. Man skal jo ikke stille seg som en dust og forvente at folk ikke kjører over dem når det kommer en mortar strike.

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar

Jeg er EKSTREMT klar for egne hardcore-servere med no noobs allowed. Snakker ikke om en pro-server, da jeg er ekstremt langt unna pro. Men en server for folk som er oppmerksomme på at det er andre spillere på serverene og som ikke whiner om "baseraping" og cheating hver gang du gruser dem grenseløst.

Totalt off topic, men litt for rart:

Jeg spawna i går på Port Valdez som defender på første basen i rush-mode. Bare løp til venstre ut i skogen og kniva 6 (!) stk før jeg ble skutt.. 6 stk! Det er helt sinnsykt. Jeg løp bare imellom dem, fremfor dem, uten at noen enset meg... Kommer ikke over det. Blei kicka like etterpå da de mente jeg cheata. Admins kicket meg, men bannet meg ikke... Så enten får de banne meg fra serveren for cheat eller ikke kicke meg for at jeg kniva 3 av klanmedlemmene på 10 sekunder.

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar
Jeg føler jeg blir frustrert over folk som vandrer off topic.

Jeg forteller akkruat slik som TS sier jeg, man blir litt frustrert av ting.. Hvorfor er akkurat det jeg skrev offtopic???????????????????????????????????????????

Det var jeg som kommenterte at du gikk offtopic og det er jeg som er TS. Ser du at jeg helt konkret klager på medspillere online? Ser du at jeg IKKE benytter meg av denne tråden til å klage på hitbox og andre svakheter i spillet? Nei!

Derfor påpeker jeg pent og ryddig at du går offtopic og forventer at du styrer deg tilbake på topic og ikke at du legger ut på diskusjon hvorvidt du var on topic eller ikke!

I feel owned :<

sry offtopic, I give up :tease:

Lenke til kommentar

Så det du mener er at det er mindre irriterende om det er ennå vanskeligere å drepe folk? I think not.

Ja, man har spotting, dessuten tiltrekker HC seg Mw2 imbesiller. (aka ingen teamwork)

I beg to differ, jeg syns det er mer teamwork i softcore enn i Hc fordi alle konsentrerer seg om kills

Lenke til kommentar

Ja, man har spotting, dessuten tiltrekker HC seg Mw2 imbesiller. (aka ingen teamwork)

I beg to differ, jeg syns det er mer teamwork i softcore enn i Hc fordi alle konsentrerer seg om kills

må si meg enig med ole her. Dessuten er det vanskeligere å utføre teamwork på HC! spessielt vis man er medic :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bad Company 2 handler om lagspill og skyteskillz som individ, men dette er absolutt noe de fleste ikke har fått med seg. Og sier meg helt, irriterende enig i det du sier, trådstarter.

- Om du har en ledig plass i kjøretøyet ditt, hvorfor kjøre fra personer som skal samme vei som deg? Hvorfor ikke stoppe og la ham/dem bli med på en tur, istedenfor å overse vedkommende selv om han skyter etter deg?

- Spiller du Rush Mode.. ATTACK eller DEFEND. Du har fått din rolle, så utfør den. Ikke camp.

- Du er i et scenario hvor du som sniper og en annen sniper oppdager hverandre, hvorfor i huleste bruke Mortage Strike for å drepe èn uslig liten sniper for likevel snart går tom for ammo, istede for å rykke litt fram og bruke Mortage Strike på spesielt taktiske mål eller folkegrupper?

- Når du flyr helikopter og en tanks/Anti-Air skyter på deg.. Hvorfor være et synlig, åpent mål? Fly lavt, bak hus og bakketopper, og evt. fly fort.

- Hvorfor i huleste gjenopplive en stakkar på åpen mark under crossfire, så han blir drept 2 sekunder etterpå? Det er utrolig plagsomt og lite strategisk positivt.

- Er du attacker i Rush Mode, og objektet er i en bygning.. Spreng bygningen til helvete.

En av de store tingene med BC2 er Destrucive Buldings, altså bygninger som blir ødelagt eller kollapser. Ras ned en bygning, og det vil automatisk ødelegge objektet.

- Ikke still bakenden/sidene mot en innkommende tanks, da tanksen er mer sårbar på disse områdene. Selv om bakenden er fin er det også fordeler med framsiden.

- Er du Assault; rykk fram og gi ammo til lagkamerator.

Er du Medic; Heal og gjenoppliv lagkamerater, og følg infatariet til alle tider og hjelp så godt du kan.

Er du engineer; Reparer kjøretøy og skyt kjøretøy. Helst ikke bruk bazooka på fiender, med mindre du virkelig suger og har dårlig aim med skytevåpen.

Er du recon; Du må ikke nødvendigvis campe på den samme plassen hele runden. Du kan velge et annet sikte (f.eks x2) og drepe one-shot i close combat.

Det er helt sikkert mer jeg kan klage over, men det var alt jeg kom på for nå.

Jeg har forresten et problem @ kjøretøy.

Keybindingen min for å skyte med maskingivær (Right mouse button) i tankser fungerer ikke, uansett hva jeg gjør. Det står i keybindings at det er right mouse button, og har prøvd å skifte keybindingen, men uansett server og binding nektes jeg å skyte med maskingivær når jeg styrer tanksen. Det plutselig bare var sånn, uten at jeg endret på noenting. Plxplz hehe help? ;pppPPP

Edit: En del skrivefeil ser jeg, men gidder ikke å rette dem. Se på klokken! -__-

Endret av Ordinary
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bruker smoke på tanks nå hadde 20/1 sist gang jeg brukte den. Hadde noen gode squad members som fixa tanksen heldigvis ellers hadde jeg ikke klart det.

Jeg spiller nesten bare Isla Inocentes. Mappe er konge!. Det som ødelegger dette mappe på rush er at de fleste fra attackers er ofte reckons. De er alle fullstendig ubrukelig da de er et offer på høyden og gjør ingenting for å backe folk eller ødelegge målene. De blir også lett plukket ut av automatvåpen. Da sniper-rifle nesten er ubrukelig på kloss hold. Jeg skulle virkelig ønske at reckon var begrenset ned til 3 kits i rush mod. Det er ikke kult å komme til øya alene. Hvor du er omringet og hvor fienden har full oversikt over øya si fra høyden. Da de ubrukelige sniperne har blitt jagd vekk fra fjellsiden for lenge siden.

Vil ikke si reckon generelt gjør det stort som defender heller. Fienden har plantet en bombe, men sniperne våres som står rett ved siden av ignorer den fullstendig. De søker heller etter fiendtlige soldater i deres mainbase. Way to go!

Når jeg er medic gjenoppliver ikke jeg personen om han ligger i ild-sonen om jeg ikke har noe form for dekning. Om det er dekning ved siden av kan jeg selvfølgelig gjenopplive ham hvor som helst. Så lenge jeg vet at jeg har en mulighet for å overleve selv.

Endret av Lube
Lenke til kommentar

Bruker smoke på tanks nå hadde 20/1 sist gang jeg brukte den. Hadde noen gode squad members som fixa tanksen heldigvis ellers hadde jeg ikke klart det.

Jeg spiller nesten bare Isla Inocentes. Mappe er konge!. Det som ødelegger dette mappe på rush er at de fleste fra attackers er ofte reckons. De er alle fullstendig ubrukelig da de er et offer på høyden og gjør ingenting for å backe folk eller ødelegge målene. De blir også lett plukket ut av automatvåpen. Da sniper-rifle nesten er ubrukelig på kloss hold. Jeg skulle virkelig ønske at reckon var begrenset ned til 3 kits i rush mod. Det er ikke kult å komme til øya alene. Hvor du er omringet og hvor fienden har full oversikt over øya si fra høyden. Da de ubrukelige sniperne har blitt jagd vekk fra fjellsiden for lenge siden.

Vil ikke si reckon generelt gjør det stort som defender heller. Fienden har plantet en bombe, men sniperne våres som står rett ved siden av ignorer den fullstendig. De søker heller etter fiendtlige soldater i deres mainbase. Way to go!

Når jeg er medic gjenoppliver ikke jeg personen om han ligger i ild-sonen om jeg ikke har noe form for dekning. Om det er dekning ved siden av kan jeg selvfølgelig gjenopplive ham hvor som helst. Så lenge jeg vet at jeg har en mulighet for å overleve selv.

Synes dette er helt rett! recon er ikke brukbar på noen særlig måte med mindre de er offansiv og er i fronten og støtter med Msensor og hagle eller bruker spotter scope til hjelp for andre.

synes det er utrolig syn for meg som er support player og i hovedsak melker poeng gjennom støtte. Dette blir jo litt vanskelig når det er ingen framme i fronten jeg kan støtte :( ikke kan jeg støtte recons heller for de verken dør eller blir skada noensinne -.-

Btw så elsker jeg Isla banen og er en engasjert helikopter pilot så vis du ønsker å spille med meg add meg: torbisis :)

Endret av torbis93
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spilte BF:BC2 online igjen for første gang på lenge i går, og kjenner meg så utrolig mye igjen i dette som nevnes i denne tråden. Enten spiller alle som recon (de er gjerne attackers), eller så er de medics (og er da gjerne defenders), for å få LMG. Et sjeldent unntak er det å se Engineers eller Assault, og de er plutselig blant de beste spillerne på banen (rart det der, all den tid LMG og sniper ikke duger spesielt bra i CQB). Selvfølgelig, unntaksvis dukker det opp Engineers som bare skal ha RPG for å ta tanks, og ikke tenker på at de faktisk har en skrutrekker med seg til å reparere egne tanks.

Et tenkt eksempel på hvordan 4 mann i squad kan racke opp gode poeng og killstreaks:

Defender på Rush, Arica Harbour, andre base:

En 4-manns squad tar ett av hvert kit og stiller seg i et av husene på oversiden av gaten, med utsyn mot bakken der attackers kommer ned. Assault kaster ut en ammopakke og medic kaster et medkit, og kaster nytt så fort den gamle expirer. Recon spotter og skyter på langt hold, mens de tre andre tar ting som kommer nærmere. Skulle det komme noe tanks har engineer tilstrekkelig antitank, samtidig som han også har gode muligheter hvis fi skulle snike seg inn i huset. Dette laget holder nå denne inngangen mot basen helt alene og er helt selvgående, noe som frigjør resten av defenders til å konse om noe annet. Tilsvarende kan et makent lag holde et hus på den andre siden av hovedgaten.

Man må ikke glemme at heals, revives, refills, spot assists og kill assists på squad gir dobbelt så mye som for vanlig team. Det er et spill som fokuserer veldig på samhandling i 4-manns-lag, så folk må slutte å gå "gung-ho" og tenke på team-mates.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...