trash__ Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) For noen måneder siden ble jeg kontaktet av et nederlandsk firma som selger en type varer over internett. De spurte om jeg kunne oversette nettsiden fra engelsk til norsk, for 10€ i timen. Etter mye frem og tilbake endte de opp med å velge en annen oversetter, og jeg regnet med å aldri høre fra dem igjen. Men for noen uker siden ble jeg kontaktet igjen, og de spurte om jeg fortsatt hadde tid til å oversette siden, ettersom de hadde hatt noen problemer med sin tidligere oversetter. Til slutt ble vi enige om at jeg skulle oversette resten av arbeidet, og fortsette der min "kollega" hadde avsluttet. Desverre hadde oversetteren før meg gjort mange feil, og jeg endte opp med å bruke flere timer på å rette hans arbeid. På tirsdag ble jeg ferdig med oversettelse og testing, og jeg sendte derfor inn oversettelsesfilene. Min kontakt i firmaet takket høflig, og spurte hvor mange timer jeg hadde brukt, så vi kunne arrangere betalingen. Nå er det Torsdag, og han har fortsatt ikke svart på tross av en purring. Det er ikke umulig at jeg overreagerer og at han bare er forsinket, men han har alltid svart på e-postene mine meget hurtig, noe som gjør meg meget mistenksom nå. Derfor lurer jeg på: har jeg noen rettigheter i denne saken? Er det noen steder jeg kan henvende meg for å rapportere det om jeg ikke mottar betaling? Jeg signerte naturlig nok ingen kontrakter, og innser derfor at jeg er på ganske tynn is Endret 15. juli 2010 av w0bni Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det er vel godt mulig han er på ferie. Det er jo ikke helt unormalt at folk tar seg ferie på sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå