Gå til innhold

Lightroom 3 til mac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt en imac. Har fra før Lightroom 2 på en bærbar pc. Kan dette legges inn på mac, eller må jeg kjøpe lightroom-utgave for mac? Regner med det er nok å kjøpe oppgraderingsversjon?

For LR har Adobe en litt mer fornuftig lisensholdning; lisensen virker både på Mac og PC (begge ligger på CD, eller kan lastes ned). Kjenner ikke til mac utgaven, men windows utgaven finnes i både 32bit og 64bit utgave (samme lisens). Adobe Photoshop CS derimot er låst til mac eller windows utgave (utrolig nok kan man fritt velge 64bit eller 32 bit på hver platform).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for gode svar dere har gitt meg!

Når jeg skal ha bildene inn i Lightroom på min nye mac, er det da nok å kopiere inn en oppdatert fil over katalogstrukturen? (Selve bildene har jeg liggende på en ekstern harddisk). Har det noe å si at jeg har hatt bildene i lightroom på en pc tidligere?

Lenke til kommentar

Takker for gode svar dere har gitt meg!

Når jeg skal ha bildene inn i Lightroom på min nye mac, er det da nok å kopiere inn en oppdatert fil over katalogstrukturen? (Selve bildene har jeg liggende på en ekstern harddisk). Har det noe å si at jeg har hatt bildene i lightroom på en pc tidligere?

Er litt usikker på om katalogen er flyttbar fra Win til mac. Men den burde jo være det.

Det vil sikkert være enklest om du beholder samme mapping til der filene liger. Da slipper du å rekoble katalog og filer.

Ellers er det mye info å finne her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...