Gå til innhold

Problemer med bordantenne, nettopp kjøpt ny TV

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nettopp en ny LCD 47 tommer philips tv.

Men nå plutselig har jeg fått problemer med å få inn tv signal, spessielt om kvelden.

Hadde ikke så problemer med det på den gamle tven. Har innstalert kanalene på nytt, men det er veldig ofta at tv2, nrk funker, men da er det helt svart på kanaler som tv3 og viasat 4. Så hver gang jeg da bytter kanal må jeg stille inn på antenna.

Det er innebygd rikstv i den nye tven, så har fjernet boksen, kan det ha noe å si?

Grunnen til bordantenne er at vi bor så nærme tryvann at det var ikke noe vits med stor ute antenne.

Syntes også det er rart at hun som bor i 1 etg(vi bor i 2. etg.) får inn veldig godt signal med samme bordantenne.

En ting jeg kanskje trodde hadde noe å si var at jeg har en slik hvit stikkkontakt jeg satt i rett under der bordantennen står for å få internett singal og bedre tilkobling.

Kankje den står for nærme antennen og forstyrrer signaler? For den stod et annet sted før vi fikk tven, men har nå flyttet den til et annet sted i rommet nå og håper på at det kanskje fungerer, men gjorde det ikke før i går kveld, så har ikke fått merket forskjellen enda.

Det er bare så frustreredne at det hver kveld nå faller ut kanaler innimellom, må slå av å på tven og stille på antenna hele tiden.Også er det merkelig at problemet forverret seg vetydelig når den nye tven kom på plass, for med den andre tven(som var mindre) var det ikke et slikt problem i det hele tatt.

Må jeg kjøpe en annen antenne kanskje?

Noe må gjøres for det begynner å bli stress å se på tv:-)

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan være at mottakeren i boksen (var det en Grundig?) har bedre mottaker enn den som sitter i TV-en. Prøv å koble inn dekoderboksen mellom TV og antenne, og bruk mottakeren i boksen. Ulempe: Du har to fjernkontroller å forholde deg til.

Ja, det kan hende at den der "hvit stikkkontakt jeg satt i rett under der bordantennen står for å få internett singal og bedre tilkobling" står for nærme antennen og forstyrrer signalene. Prøv å fjerne den midlertidig, og se om det gir bedre TV-mottaking. Kanskje du ved hjelp av en ekstra kabel kan flytte enten antenna eller den hvite dingsen for internettsignal slik at de kommer lenger fra hverandre?

Men, det kan godt hende at den beste løsningen er å kjøpe ny antenne. Aller best en utendørsantenne. Den trenger ikke være stor, men kan godt ha innebygget forsterker. Utendørs antenne påvirkes mye mindre av forstyrrelser fra trådløst internett og mobiltelefoner etc. i stua.

Lenke til kommentar

Hei,

Bare stjeler denne tråden litt.

Kan noen sjekke hvilken versjon som er den siste på RIKS-TV dekoderen? Jeg har versjon 2 og finner ingen nyere når jeg sjekket.

Men RIKS-TV kundeservice mente at jeg hadde feil versjon da pause og spoling ikke fungerer med den nye dekoderen som jeg fikk i går.

Han viste ikke helt hvilken versjon som var den siste.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...