Palme Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har invistert i en reciver med HDMI switching og planen var å kople på kabeltv-tuner, en PC og en PS3 for å så ha en HDMI kabel fra TV til reciver. Mulig det bare er jeg som tuller nå pga. det er tidlig på morgenen, men hvordan blir det dersom jeg ønsker å høre på musikk samtidig som jeg ser på TV dersom lyden går via HDMI kabelen fra PCen? Vil denne da kople ut med en gang jeg switcher fra PC til TV, eller er det ingen "fasit" på hvordan dette fungerer(dvs. det er forskjellig fra reciver til reciver)? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 du får kun lyd fra en tilkoblet enhet om gangen via forsterkeren. dvs du må velge, du kan ikke velge å ha både lyd fra tven og fra pcen via tilkoblingen. jeg har ikke hørt om at det gjøres iallefall. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Vil tippe den kobler ut ja. Jeg har "løst" problemet med at jeg kjører hdmi fra dekoder til TV og spdif fra dekoder til reciver. For å ha musikk på fra PCen må jeg da kjøre receiver i PC "modus" og skifte kanal på TVen til hdmi "2" på TVen for å få bilde fra dekoderen (receiver er plugget i HDMI "1" på TVen), samtidig som det er lyd fra PCen..om jeg ikke hadde 0 lydnivå på selve TVen, kunne jeg da også hørt på TVen ettersom dekoderen sender lydsignalet samtidig over HDMIen som står i TV og til spdif som står i Receiver. Ettersom jeg har en harmony kontroller fra logitech, er det derimot ikke ett mas å skifte om alt, ettesom alt blir gjort av den med 1 tastetrykk Det blir mer kabel ja, men i hovedsak gjorde jeg det fordi jeg mangler en hdmi kontakt på receiveren. Det viste seg å være en grei løsning, da jeg kan kjøre tv og lyd fra PC samtidig på dette oppsettet, noe jeg ikke kunne gjort om alt gikk på hdmi via receiver. Endret 15. juli 2010 av MrLee Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 HDMI swtich er bare at den bytter hvor lyd og bildet signalet kommer fra. En reciver har X-antall HDMI innganger og en ut (til TV'en) Det switchen gjør er å bytter om på hvilken inngang som går til utgangen. De færreste vil ha muligheten til å bruke en annen lydkilde enn den som kommer via HDMI. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Jepp, det var slik jeg forstod deg også. Løsningen blir nok ganske lik MrLee sin; kjøre lyden fra PC ut via spdif og inn på forsterker. Når jeg tenker meg om har jeg jo også en Squeezebox Touch i bestilling, så musikk + tv titting bør jo ikke bli noe problem slik sett. Si at jeg sender lyden inn via spdif, da bør vel de fleste recivere klare å kjøre lyden ut samtidig som jeg bruker HDMI inngangen fra canaldigital tuneren min? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jepp, det var slik jeg forstod deg også. Løsningen blir nok ganske lik MrLee sin; kjøre lyden fra PC ut via spdif og inn på forsterker. Når jeg tenker meg om har jeg jo også en Squeezebox Touch i bestilling, så musikk + tv titting bør jo ikke bli noe problem slik sett. Si at jeg sender lyden inn via spdif, da bør vel de fleste recivere klare å kjøre lyden ut samtidig som jeg bruker HDMI inngangen fra canaldigital tuneren min? Det MrLee gjør (sånn jeg forstår det) er at han ser på TV utenom reciveren når han hører på musikk fra PC'en. Dvs han har 2 HDMI kabler fra dekoder/tuner, en til reciver og en direkte til TV. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ikke to hdmi, en hdmi til TV og en SPDIF coaxial til Receiver. Når jeg ser på TV håndterer Recevier bare lydsignalet fra dekoder, ikke bilde. Men ettersom dekoderen sender lyd på spdif samtidig som hdmi, kan jeg bare skru opp volum på TV for å få lyd fra både receiver(som spiller PC lyden) og TV'en Endret 15. juli 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå