Steffenstr Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Okay, jeg har et problem. Jeg har bygd egen PC. Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU, med vifter MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 Japanske kondensatorer, kabel kit inkl. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk OCZ DDR3 6 GB Platinum LV Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II GEN2 MLC High Performance SSDSA2MH080G2C1 Western Digital 2TB Green 3,5", SATA 64MB Cache, 7200RPM, 3 GB/s ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 AMD 890GX+SB850, ATX, DDR3 , 6xSATA 6Gb AMD Phenom II X6 1055T AM3 2,8/3,3GHz Turbo Core 9MB cache,125W Problemet er at ingenting skjer på skjermen i det jeg skrur på PCen. Alt ser ut til å funke ellers inne i PCen. Bortsett fra at CPU-vifta kun funker om jeg har den satt til Cha-fan og ikke CPU-fan. Den vil ikke funke i CPU-fan. Dette endrer ikke utfallet av problemet. (Jeg vet at skjermen fungerer) Jeg har prøvd med kun én rambrikke. Jeg har sett over ledninger, sett at alt sitter godt. Hva kan være galt? Det eneste jeg ikke har prøvd er å ta ut alt å prøve å bygge på nytt, planlegger å gjøre det i morgen. På forhånd takk. Lenke til kommentar
JoMs Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Sånn jeg ser det er enkleste løsning å plukke den helt fra hverandre og bygge den opp igjen, men denne gangen leser du bruksanvisningen enda nøyere enn sist. Begynn også med å bare sette inn det mest nødvendige (dvs. ram, cpu og skjermkort). Da kan du se om den i det hele tatt fungerer. Om den ikke gjør det, prøv å bytte rambrikken med en annen om du har flere tilgjengelig. Sjekk også nøye at du har satt rambrikken i riktig slot (lett å gjøre feil her). Lykke til Lenke til kommentar
Steffenstr Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg har nå prøvd å ta i fra hverandre ALT og bygge på nytt. Jeg fulgte manualen til punkt og prikke og merket at jeg hadde gjort noen småfeil. Rettet på dette og prøvde å starte på nytt. Fortsatt samme problem. CPU-vifta vil ikke gå rundt med mindre jeg har satt den på CHA-fan. Setter jeg den der går vifta, men fortsatt ingenting som dukker opp på skjermen. Har igjen prøvd med kun én rambrikke og grafikkort. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) hører du hdd starte da, andre ting? Ingen pip eller noe? Har psu nok strøm til å drive dette greiene da? Kanskje hatt 850W PSU eller noe? Alle vifter ellers starter? Det må jo kanskje være hovedkort, psu. Skjermkort har du valgt da? Endret 15. juli 2010 av datagnom Lenke til kommentar
Steffenstr Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Har SSD, så den hører jeg ikke. Ingen pip, nothing. Er 650W for lite da? :S Alle andre vifter starter, men som sagt CPU-vifta starer kun om den står i CHA-fan. Skjermkortet er Asus Radeon HD 5850 1GB GDDR5. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 ja glemte den ssd'en... Så at de flere tråder med dette hovedkortet og lignende utstyr.. Da med litt større psu. Nei vet som sagt ikke...Men jeg ville jo gått for et større. Men hvis du ikke kommer inn med skjermbilde i det hele tatt f.eks med bare en hdd. Og en ram.. altså strippet for mest mulig. Da er jo enten noe koblet feil, eller noe defekt muligens. Får ikke håpe det siste da. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228955 Men får du testet med annet PCI E skjermkort da? Eller dette i annen maskin? Burdte være en bra pc til gaming Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hovedkortet er kortsluttet. Endret 15. juli 2010 av Fadeless Lenke til kommentar
Steffenstr Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Hovedkortet er kortsluttet. What do? Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hovedkortet er kortsluttet. Hvordan vet vi det tro? Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 har ikke peiling på det, det kan være flere ting og kjipt å sende et hovedkort inn hvis det fungerer... Lenke til kommentar
Steffenstr Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 jævla irriterende Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg har selv vært borti noe liknende. Løsnet GPU'en og satte det ordentlig på plass.Da kom også skjermbilde opp. Lenke til kommentar
trudeleet Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Får du det lille oppstartspipet? Hvis ikke kan du prøve å koble på høytaler sånn at du får error lyd. Kanske du kan identifisere problemet med den. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Har du noen kompiser som du kan prøve skjermkort, ram, og cpu? Er ikke sikkert at HK er gåent, men har selv opplevd akkurat dette problemet. Da hadde de sendt ett defekt hovedkort. Endret 15. juli 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå