Stigma Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hei, Jeg har lekt meg litt med RDP 7.1 som kom med betaen av SP1 for windows7 og server 2008 R2. Dette tillater skikkelig akselerering av video og 3D over remote desktop slik at man kan gjøre relativt spektalulære ting som å f.eks. kjøre Crysis på maks settings fra gaming maskinen sin - via remote desktop - til en maskin med veldig lite kraft slik som en stusselig atom-basert netbook uten noe grafikkort. Jeg har hittil testet dette med 2 maskiner med windows server 2008 R2, og jeg vet at det er noen features fra SP1 som bare gjelder dette. Det jeg ikke er helt klar på enda er om det vil være mulig å gjøre dette fra-eller-til windows 7 maskiner med SP1. Må host maskinen alltid være server R2, begge, eller vil akkurat denne funksjonen være mulig mellom f.eks. 2 stk win7 ultimate maskiner? Jeg håper noen kan hjelpe med å besvare dette så jeg slipper å sette opp mange flere tester for å sjekke hva som fungerer i praksis. Hvis det fungerer mellom alle win7 maskiner så er det jo fantastisk nyttig. Om hosten må være server 2008 R2 så er det jo litt midnre nyttig, men fremdeles veldig interessant da det gir tilgang for lette klienter å få tilgang til video decoding og 3D som de eller ikke har, men om begge sider må være server 2008 R2 så er det jo i så fall veldig dårlig bruk av en fantastisk feature siden ingen lette klienter vil kjøre noe sånt OS uansett... På forhånd takk -Stigma Endret 15. juli 2010 av Stigma Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har ikke testet SP1 på en stund selv, men alt jeg har lest sier meg at dette kun gjelder for Server 2008 R2 og ikke Windows 7. Men husk at dette er en BETA versjon, så kanskje det kommer for Win7 i den endelige versjonen om folk synes dette er en veldig bra funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå