Gå til innhold

Kjøpe spille.pc nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 2 år gammel 17 tommers laptop som jeg opprinnelig kjøpte for 8000 kr. Nå er den begynt å bli ganske dårlig å spille spill med og spiller gjerne f.eks skytespill på 640x480 for å få ting til å kjøre glatt.

Er jeg dum viss jeg kjøper ny stasjonær pc nå? Vet det kommer nye og bedre pc'er hele tiden, men om det er noe spesielt rett rundt hjørnet--- (som jeg ikke vet noe om men som dere selvsagt forteller og forklarer alt om til stakkars meg nå) --- burde jeg kanskje holde ut en liten stund til?

Regner med å kjøpe for rundt 10 000 kr om jeg kjøper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåvell, vil jo alltid komme noe noe nytt som du sier, men blant annet så er det et priskutt på en del ting i løpet av august og litt videre. Blant annet skal i7 950 kuttes med 50% i pris, og det er jo også 6xxx serien til ATI som kanskje er verdt å vente på.

Vil heller anbefale deg og kanskje bygge litt gradvis opp til det. Finner du en PSU eller et kabinett/skjerm osv på tilbud som er deler som holder litt lengre kan det være greit å kjøpe disse :)

Vil ventet til høsten i hvertfall før jeg gjorde det endelige innkjøpet.

Er blant annet en god skjerm http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591381 med 25% rabbat og en XFX 750 W silver modular PSU http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576019 med 23% tilbud. Kan være gode kjøp det!

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

okay :) Men jeg har egentlig ikke peiling på bygging av pc og heller ikke hva som skal puttes inni den.

Er ikke helt sikker på om jeg vil ha så stor som 24" skjerm, har prøvd det med en kamerat og det virker nesten litt ubehagelig å se på. Menmen det er vel en vanesak kanskje

Viss i7 skal kuttes med 50% er det vel kanskje verdt å vente til skolen begynner på igjen før jeg kjøper (Viss det er den jeg burde ha da)

Hva er XFX 750 W silver modular forresten? :blush:

Lenke til kommentar

Om i7 kuttes 50% eller ikke, er det bedre å vente mener jeg nå. Priskutt på en god del utstyr blir det uansett. Samtidig får du brukt sommeren til noe "mer" fornuftig enn å sitte inne og prøver evt. en ny pc. :)

XFX 750 W er en PSU, alstå strømforsyningen til en stasjonær pc.

Lenke til kommentar

Veier strømforsyningen 9,7 kg? Og så må jeg ha kabinett i tillegg? Eller er det samme greia?

Joda, finnes vel mer fornuftige ting å gjør om sommeren, men så blir det ikke like mye tid til å teste pc på om høsten, når jeg samtidig må gjøre lekser store deler av dagen

Lenke til kommentar

Men skal du tenke sånn, kan du bli sittende i mange år å vente. Kjøp deg PC når du trenger det! :) Men selvfølgelig, du kan jo godt vente til sommeren er over, og vinteren kommer krypende, kommer sikkert mye nytt til vinteren, og da prises det gamle ned! ;)

Det å bygge PC selv er ikke noe problem! Det er som lego! ;) Var litt skeptisk på det selv, men det fungerte fint! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er å ikke kjøpe pc nå, august/september er vel greit, for da begynner skolen og. Helt riktig at man ikke bør vente, kommer stadig nye flotte løsninger.

Ok, jeg venter som du anbefalte, selv om jeg ikke bør som du sa.

Poenget mitt er å ikke kjøpe pc nå, august/september er vel greit, for da begynner skolen og.

Er det at skolen begynner enda ett argument for å vente?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er å ikke kjøpe pc nå, august/september er vel greit, for da begynner skolen og. Helt riktig at man ikke bør vente, kommer stadig nye flotte løsninger.

Ok, jeg venter som du anbefalte, selv om jeg ikke bør som du sa.

Altså ikke vente altfor lenge. Det kom dessverre ikke fram, men er ment som svar til innlegget over av Opptatt.

Poenget mitt er å ikke kjøpe pc nå, august/september er vel greit, for da begynner skolen og.

Er det at skolen begynner enda ett argument for å vente?

Nei, les det i sammenheng på det jeg har skrevet i tidligere innlegg.

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

hehe inv_biggrin.gif

Men jeg venter en måned eller litt lengre jeg da, absolutt verdt det om jeg sparer så mye som 3000 kr

Jeg tror du dro en lit vel generell konklusjon fra det han sa nå.

Det er over de neste 3 månedene planlagt et prisfall på diverse Intel CPUer + lansering av nye modeller, men disse prisfallene gjelder bare noen modeller, og betydeige summer å spare er det som regel bare å spare dersom du skal kjøpe en veldig high-end CPU. Det annbefales generellt sett ikke uansett om du skal ha en mye-for-pengene maskin.

Du bør sette opp et forslag på hvilke deler du vil ha, og så sjekke mot den nye prislisten om det vil påvirke prosessorvalget ditt. Hvis ikke så er det ikke noen spesiell grunn til å ikke kjøpe nå fremfor om noen måneder.

Her er prislisten:

http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=35930

At du kan spare opp til 3000 er et utsagt som baserer seg på at du i utgangspunktet hadde planer om å kjøpe en av de veldig dyre prosessorene som blir priskuttet - som eksempelvis 950'en. Du kan ikke ekstrapolere det til alle prosessorene naturligvis.

-Stigma

Lenke til kommentar

Forsovet sant det Stigma sier ja.

Men jeg tenkte som så at hvis han om en måned har mulighet til å få en 950 til samme pris som 930, ev. hvis 930 også blir kuttet ned på i pris, så ville det være verdt det med mindre han absolutt trenger en PC nå

Lenke til kommentar

Jeg har ikke en mulighet til å sette opp en liste med deler som jeg vil ha, ettersom jeg ikke vet hvilke deler jeg trenger

Jeg hadde tenkt til å kjøpe en pc til å spille spill på og muligens litt bilderedigering og det for rundt 10000 kr. Og så er det tastatur og skjerm og så videre som må enten være en del av de 10 000kr eller ikke mye høyere iallefall, håper jeg. Kommer litt ann hvor mye mer jeg får for ett par tusen ekstra da...

Men dere vet nok bedre enn meg hvilke av delene jeg burde bruke mest penger på. Burde jeg ha i7 950?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...