Skrujernet Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hei, Faller ut av msn et par sekunder, og noen minutter etter på faller jeg ut av steam friends, også msn. Slik går det hele tiden. Er ikke alltid dette skjer, men pleier og skje etter at pcen har stått på en liten stund. Veldig plagsomt. Noen ideer på hva som kan være feil? Setter stor på hjelp! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har du noe bittorrent kjørende? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ja, men tror det har skjedd uten den på også. Skal teste uten nå. Har ei linje på 15/15 om det har noe og si. edit: Samme skjer når utorrent er av Endret 15. juli 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hva slags router er det? Du kan finne ut hvor bruddet skjer ved å bruke f.eks gratisversjonen av pingplotter. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Har altiboks, så vet ikke hvilken ruter jeg har. Er bare en hvit boks som henger på veggen. Kan gå ned og se nærmere på den, og se om jeg finner ut av navnet. Hvordan skal jeg bruke pingplotter til og finne bruddet? Ser ut som om man bare skal skrive inn en nettside å se Endret 15. juli 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det pingplotter gjør er å trace pakkene du sender fra deg selv til mottaker. Du kan f.eks skrive inn www.uio.no og se hvor du får brudd/spike når nettet faller ut. Antar at dette skjer lokalt hos deg, men du vil få det bekreftet ved å se på grafen og se etter pakketap. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Fikk opp dette jeg, men skjønte ikke mye av det Endret 15. juli 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Den eneste spiken der var den på hop 4, men du må la det rusle og gå til du får noen pakketap. Noen pakker kan en tape tilfeldig, men du skal greie å se ut hvor i kjeden det stopper opp ved gjentatte feil. Typisk vil du få pakketap et sted, og i de som ligger etter det hoppet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Stjeler tråden litt. Testet plingplotter selv nå.. Regner med dette er dårlige resultater? :/ Hatt en del problemer med GET i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå