Skribenten_ Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg ønsker å hjelpe andre mennesker/barn, men vet ikke hvor i hjelpe organisasjon jungelen jeg burde starte hen. For meg så endte jeg opp med Røde Kors, Redd Barna eller Unicef. Men jeg vet ikke hvem av dem som gjør det beste arbeidet, og hvem av dem som faktisk sender mine penger ned i i sin helhet. Noen som har noen erfaringer fra noen av de nevnte organisasjonene, eller noen som har noe andre forslag? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 jeg har og lyst til å hjelpe men hjelper de med å hjelpe dette landet og gjerne verden pga orginasasjon bruker så mye peng på administrering for eksempel: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=591013 finnes mange flere slike saker der ting er mye verre bare eldre Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 jeg har og lyst til å hjelpe men hjelper de med å hjelpe dette landet og gjerne verden pga orginasasjon bruker så mye peng på administrering for eksempel: http://www.vg.no/nyh...hp?artid=591013 finnes mange flere slike saker der ting er mye verre bare eldre Ja jeg er enig der..det finnes jo ikke garantier for at mine penger faktisk blir brukt, eller om mye av det bare blir slukt av administrasjonen Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Klikk HER for å komme til kiva.org Har pr i dag et "lån" ute til forskjellige mennesker på godt og vel 1000 dollar gjennom Kiva. Ja, du leste riktig, de låner pengene, de får dem ikke. Dette sikrer at de opprettholder sin verdighet og ære og ikke føler seg som annenrangs borgere som vi bare slenger noen penger til når vi syntes ekstra synd på dem. Du kan låne bort alt fra 25 dollar og oppover og i de to årene jeg har lånt bort penger har jeg ALLTID fått pengene mine tilbake, selv om jeg egentlig har avskrevet dem, og det imponerer meg at folk setter sin egen verdighet og ære i å betale tilbake og sier meg at det er dette som er den riktige modellen og ikke bare la folk få penger hele tiden. Den første jeg lånte til var ei som trengte 575 dollar til å kjøpe seg noen griser for å drive kjøtt produksjon og avl. Det gikk strålende og hun betalte tilbake hvert øre før det var gått en halvt år og skrev at hun hadde fått den starten hun trengte og at det nå gikk kjempe bra. Og jeg kunne fortsette å låne disse pengene videre til andre som trengte et lån(Men du kan også få dem tilbake hvis du vil det...) Nå er det frivillig om du vil donere penger til Kiva, du trenger altså ikke å gjøre det. Til nå har over 12 mennesker nytt godt av mine tusen dollar, de har fått en ny start og de har jobbet for å betale meg tilbake det de har lånt, alle som en! De har faktisk verdighet og ære de også vet du selv om de er fattige, så jeg oppfordrer herved alle til å melde seg inn og låne ut noen øre. Jeg er selv medlem i gruppa "Atheists, Agnostics, Skeptics, Freethinkers, Secular Humanists and the Non-Religious", som er den gruppa som har lånt ut mest, hele $2,249,175.00, med de kristne på en god annen plass. (De liker å gi bort i langt større grad uten at jeg aner hvorfor...) Så meld deg inn og hjelp folk ikke bare i sør amerika, asia og noen afrikanske land (De som faktisk har et system som virker, det er vanskelig å betale tilbake når det ikke finnes noen som tørr å ta i mot pengene...) men også nord amerika, USA, har de åpnet for lån til nå pgs krisen der borte som gjorde flere millioner arbeids ledige.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå