Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pxe-e61 media test failure

Anbefalte innlegg

jeg har provd a fikse datamaskinen (stasjonaer gamer pc fra datakjeden for et par aar tilbake )min som plutselig en dag fikk blaa skjerm.

Feil mld der var ang video drivere. Kunne ikke komme meg inn i windows el installere det paa ny sa jeg formaterte ved aa ta ut HDD aa formatere den paa en annen pc som slave.

Feilmeldingen som folger naa er :

PXE-E61 : Media test failure , check cable

PXE-M0F : Exiting PXE ROM.

Alt hva BIOS angaar skal vaere rett satt opp. Dvs boot rekkefolge.

Har provd aa starte opp med en haug av windows og linux cder for a se om det var noe liv i det heletatt. Det virker ikke som om den bruker cdromen og gav meg da feilmeldingen :

BOOTMGR mangler

Denne kom naar jeg hadde cden i.

naar jeg overforte windows / linux til minnepinnen fikk jeg forstnevnte melding.

Paa forumene jeg har kommet over staar det enten

1.Slaa paa hardisken ( seriost , det staar gi den noen kakk )

2.Repetisjon av Bios oppsett og stapp deretter i en windows cd.

Det hele virker som om det ikke er noe liv i inngangene der jeg prover aa boote fra . altsaa usb og dvd/rw romen min. Men den maa jo registrere det er noe der , i det minste i minnepennen siden feilmeldingen forandrer seg.

Hva kan jeg gjore ?

For sympati sitter jeg naa paa en liten notebook med skjerm som en mobiltelefon og den er rosa :/

Hjelp !!! hadde blitt evig takknemlig. Er student og har ikke raad til aa levere den inn til reperasjon.

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PXE betyr at den hopper over harddisken når den skal boote og leter etter medium på nettverksporten. Da er det 99% sansynlig at feilen er en av disse 3:

1. Harddisken din er gåen.

2. Bootmgr filene er ikke som de skal være (med andre ord må du ominnstallere Windows eller forsøke å reparere ved hjelp av Windows platen)

3. Enten datakabelen eller strømkabelen til disken sitter ikke som den skal.

Endret av kehax
Lenke til kommentar

... sa jeg formaterte ved aa ta ut HDD aa formatere den paa en annen pc som slave.

Med 'formatere' her mener du å installere Windows? 

Det er greitt å formatere (i ordets virkelige betydning) disken i en annen PC (det har dog ingen hensikt). 

Men å installere Windows i en annen PC er kanskje ikke så lurt. Medmindre de to PCene er akkurat like så vil det bli masse problemer med drivere.

Problemet du ser akkurat nå ligger antagelig i "som slave".

Hvis du har slettet disken og installert Windows på den i den andre PCen mens den har sin egen disk tilkoblet, så vil ikke denne disken kunne boote. 

Lenke til kommentar

Har provd aa ominstallere via windows platen. og via minnepinne med samme filene samnt en windows recovery disk der jeg sjekket at bootmgr var en del av det som var innpa.

har sjekket stromkabler

Naar jeg formaterte den slettet jeg kun alt. dvs installerte ikke windows paa en annen pc etc.

saa sitter vel igjen med at HDD er gaaen , selv om det virker litt rart siden jeg ikke horer noen jobbelyder fra blant annet cdromen annet enn de vanlige strom paa lydene. Skal prove med en ny hardisk asap.

Takk for kjappt svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...