Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gutter som gråter

Gjest gjest82

Anbefalte innlegg

Slik jeg ser på det er ikke dyr så veldig mye annerledes enn mennesker, vi er bare mer sosiale og vil derfor ha mer sosialisering. Men at dyr også har følelser er det liten tvil om,

er en video som viser hvordan sjimpanser takler døden til noen som står de nær. Også med elefanter mener jeg å ha lest at man har greid å dokumentere at de sørger ved et tap av noen som står de nær.

Stemmer det, elefanter har seremonier for sine døde, og har ofte "pilgrimsreiser" til stedet der de døde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAhaha skjønner hvordan du har det ass gråter sykt lett selv egentlig, spesielt når jeg ser på filmer, leser bøker OL. Var ett skikkelig problem på skolen når alle de andre satt å kjedet seg ihjel mens jeg kjempet mot tårene. På samme måte som deg så hulker jeg ikke men tårene renner likevel.

Skal jeg være ærlig så er det en uuuuutrolig deilig og frigjørende følelse å gråte sånn, f.eks på slutten av en trist film når jeg virkelig kjenner en følelse som kan minne litt om gåsehud gå fort oppover kroppen til tårene kommer. Noen ganger er jo selvfølgelig helt jævlig når du får sånn klomp i halsen og virkelig gråter fordi du er deprimert over noe (dødfalls og lignende).

Er greit å felle noen tårer i blant mener jeg. :cry:

Edit: fant denne videoen i forbindelse med de apene: http://www.youtube.com/watch?v=_BlAui75C5s&feature=related prøv å se den uten å gråte a..good luck.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Har en god venn som er to år eldre enn meg. Han er kanskje et av mine største forbilder. Han gråt som en foss i flere dager etter at kjæresten slo opp (grunnen er jo forståelig, men likevel), og han gråter av å ha lest triste bøker og filmer osv. Og det er omtrent ingen jeg ser på som mer sterk, intelligent og rett og slett mandig enn han.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på det er ikke dyr så veldig mye annerledes enn mennesker, vi er bare mer sosiale og vil derfor ha mer sosialisering. Men at dyr også har følelser er det liten tvil om,

er en video som viser hvordan sjimpanser takler døden til noen som står de nær. Også med elefanter mener jeg å ha lest at man har greid å dokumentere at de sørger ved et tap av noen som står de nær.

Jo det er sant nok, Men du finner ikke et dyr med så mange "Undøvedige" Følser som det et menneske har.

Men det jeg egentlikt ville fram til var att du føler Frykt, Hat, Glede, sorg, sinne, redsel, osv... Det er disse tingene som gjør deg til et menneske, hvorfor gjemme det?

Eg merker jeg er litt langt ute fra min kunnskap om dette :p så jeg beklager vis jeg har sakt noe feil ;)

Lenke til kommentar

Jo det er sant nok, Men du finner ikke et dyr med så mange "Undøvedige" Følser som det et menneske har.

Men det jeg egentlikt ville fram til var att du føler Frykt, Hat, Glede, sorg, sinne, redsel, osv... Det er disse tingene som gjør deg til et menneske, hvorfor gjemme det?

Eg merker jeg er litt langt ute fra min kunnskap om dette :p så jeg beklager vis jeg har sakt noe feil ;)

Selv tror jeg dyr har mye av de samme følelsene som vi har, tror heller ikke dette er unødvendige følelser. Hadde vi ikke hatt følelser tror jeg verden hadde gått til helvete.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har merket at når jeg ser på filmer og serier nå - skal det langt mindre til før jeg blir rørt enn for ett år siden. Jeg er (som sagt tidligere i tråden), en gutt som fort kan felle en tåre. Men jeg merker at det går litt i perioder. Og nå er jeg kanskje i en periode der jeg er lettere påvirket enn vanlig.

Så jeg tror det generelle humøret/stemningen har mye å si.

Bare det jeg ville si, egentlig.

Lenke til kommentar

Men det jeg egentlikt ville fram til var att du føler Frykt, Hat, Glede, sorg, sinne, redsl, osv... Det er disse tingene som gjør deg til et menneske, hvorfor gjemme det?

Selv tror jeg dyr har mye av de samme følelsene som vi har, tror heller ikke dette er unødvendige følelser. Hadde vi ikke hatt følelser tror jeg verden hadde gått til helvete.

Eg seier ikkje att alle følelsene vi har er unødvendige, men ingen kan sei seg i mot på att noen av dem er heilt på jorde når det gjeler å holde seg i live, som naturen vil ha oss til. Hvorfor får vi skyld følelse vis vi stjeler noe?, vis vi som naturen skal ha det til bare skal overleve. Mange dyr har ingen porblemer me å stjele for å leve, selv om det fint kunne fått tak i det selv.

men selv me alle disse følelsene vi har er verden på vei mot Helvete, jeg vill ikke si att følelsene ikke har ført oss så langt som menneske hetene har, men til slutt ender det med det samme som vi ikke hadde hatt dem.

Lenke til kommentar

Men det jeg egentlikt ville fram til var att du føler Frykt, Hat, Glede, sorg, sinne, redsl, osv... Det er disse tingene som gjør deg til et menneske, hvorfor gjemme det?

Eg seier ikkje att alle følelsene vi har er unødvendige, men ingen kan sei seg i mot på att noen av dem er heilt på jorde når det gjeler å holde seg i live, som naturen vil ha oss til. Hvorfor får vi skyld følelse vis vi stjeler noe?, vis vi som naturen skal ha det til bare skal overleve. Mange dyr har ingen porblemer me å stjele for å leve, selv om det fint kunne fått tak i det selv.

men selv me alle disse følelsene vi har er verden på vei mot Helvete, jeg vill ikke si att følelsene ikke har ført oss så langt som menneske hetene har, men til slutt ender det med det samme som vi ikke hadde hatt dem.

Selvfølgelig er skyldfølelse viktig for mennesket, menneskene er det mest sosiale dyret på jorden og er avhengig av det sosiale for å lykkes. Det er pga at vi er så sosial vi er overlegne alle andre dyr, og det er primært pga det sosiale vi har fått den intelligensen vi har i dag. Hadde folk drevet og stjålet, drept og slått andre hadde vi ikke kunne skape et samfunn og dermed hadde vi sikkert død ut for lenge siden. Nå tror jeg selv andre dyr har mye av de samme følelsene som vi har, også skyldfølelse. Prøv å se på litt programmer på f eks animal planet, kan faktisk være veldig interessant å se på ;) .

Skjønner virkelig ikke hva du mener med det siste da, slik jeg ser det er egentlig menneskeheten på riktig vei, selv om vi har langt igjen.

Lenke til kommentar

Svarer til førsteposten ;)

HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO HOMO

Nei da, bare kødda ;) Men du er sensitiv, so what? Jeg er også litt sånn. Måtte presse tilbake som faen og tenke de verste drapstanker om min verste fiende på slutten av Forest Gump når jeg så den med dama ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er skyldfølelse viktig for mennesket, menneskene er det mest sosiale dyret på jorden og er avhengig av det sosiale for å lykkes. Det er pga at vi er så sosial vi er overlegne alle andre dyr, og det er primært pga det sosiale vi har fått den intelligensen vi har i dag. Hadde folk drevet og stjålet, drept og slått andre hadde vi ikke kunne skape et samfunn og dermed hadde vi sikkert død ut for lenge siden. Nå tror jeg selv andre dyr har mye av de samme følelsene som vi har, også skyldfølelse. Prøv å se på litt programmer på f eks animal planet, kan faktisk være veldig interessant å se på ;) .

Skjønner virkelig ikke hva du mener med det siste da, slik jeg ser det er egentlig menneskeheten på riktig vei, selv om vi har langt igjen.

Men jeg står for det jeg mener, att en av tingen som et menneske er att du klarer å føle så myke, å det er ikke noe av å gjemme bort;) å att det er ingen dyr som føler like myke som oss.

ok der fikk du meg til å tenke med det du sa der det skal jeg vær ærlig å si:P Har ikke tenkt på den måten før.

Det jeg mener med det, er att vi snart har fult vår kvote folk( folk parer seg som kaniner..), det er begrenset hvor mange som kan fø av denne planeten.

Hva vill skje når den tid kommer?

Hvem bestemer Hvilke mennesker som får overleve?

Hvordan kan du sette noen Mennesker foran andre?

Vill vi klare oss gjenom det?

Vi har klart oss gjenom myke men jeg trur det vill toppe alt, så om vi ikke finner nye måter å leve på vil det skje en del ting som ikke er bra for mennesker/dyr/verden

Å att vi er på riktig vei? nja

jeg vet ikke om jeg vil se på riktig vei att man har våpen som kan ødelege Oslo med noen taste trykk, land som bestemer hva som er best for verden, i rike land har vi problemer med fedme mens i fattige land dør tusner av sult hverdag. Trenger kansje noen opp pussinger her og der før vi er på riktig vei, men vi har en god start, vi har bare tatt et veldig side av sprang fra den rette veien.;)

kan gått vær jeg har forsnakked meg litt her og der det beklager jeg, men jeg skriver dette når jeg egentlig brude ha sovet.

Men jeg står for det jeg mener, att en av tingen som et menneske er att du klarer å føle så myke, å det er ikke noe av å gjemme bort;) å att det er ingen dyr som føler like myke som oss.

(det er tros alt dette tråen er om:P)

Å jeg skulle gjerne ha sitt på Animal planet, men jeg har ikke tv:P

Lenke til kommentar

Heldiggriser. Jeg skulle ønske jeg gråt lett, men det går ikke. Jeg får det ikke til, spesielt sammen med folk.

Det er ikke moro å sitte inne med en masse følelser, uten noen måte å få utløp for dem. Jeg har grått to ganger på ett år. Jeg vil virkelig gråte mer, men jeg er bare ikke slik.

Jeg blir ikke tilstrekkelig sint heller, så jeg kan heller ikke slå noe/noen og få ting ut på den måten. Jeg bare sitter og lar det boble inni meg.

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Bare se på f eks denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=_BlAui75C5s&feature=related

Jeg tror dyr kan ha mye følelser de også, om de har like mye som oss er jeg usikker på, men jeg tror følelser er nødvendig for å kunne leve.

Det jeg mener med det, er att vi snart har fult vår kvote folk( folk parer seg som kaniner..), det er begrenset hvor mange som kan fø av denne planeten.

Hva vill skje når den tid kommer?

Hvem bestemer Hvilke mennesker som får overleve?

Hvordan kan du sette noen Mennesker foran andre?

Vill vi klare oss gjenom det?

Vi har klart oss gjenom myke men jeg trur det vill toppe alt, så om vi ikke finner nye måter å leve på vil det skje en del ting som ikke er bra for mennesker/dyr/verden

I de fleste vestlige land (inkludert Norge) er det faktisk en negativ befolkningsvekst, hvis man ser bort fra innvandring, pga det fødes mindre enn 2,1 barn per kvinne. Siden etter andre verdenskrig har det vært en eksplosiv befolkningsvekst i verden, fra ca 2,3 milliarder til ca 6,9 milliarder i dag. Det ser i midlertidig ut til at befolkningsveksten kommer til å stabilisere seg mot år 2050 på rundt 10 milliarder.

I dag lever ca 1 milliard mennesker uten tilstrekkelig mat så ser ikke akkurat bra ut sånn sett, men hadde vi fordelt maten mer likt hadde ikke det vært et problem. Selv tror jeg vi gjennom forskning å ny teknologi kan øke matproduksjonen betraktelig, i Mexico greide de gjennom forskning faktisk å fordoble produksjonen av hvete fra 1954 til 1960 uten at åkerarealet ble utvidet. Gjennom genmodifisering har vi et ekstremt potensiale, har også lest løsninger på dette i Illustrert Vitenskap hvordan man kan bygge drivhustårn til produksjon av mat.

Skulle vi det blitt en verdensomspennende krig eller naturkatastrofe kan det dog bli veldig annerledes. En istid som følge av en kjempevulkan hadde vært forferdelig for menneskeheten, da hadde vi både fått mangel på mat og sikkert krig som følge av dette igjen.

Å att vi er på riktig vei? nja

jeg vet ikke om jeg vil se på riktig vei att man har våpen som kan ødelege Oslo med noen taste trykk, land som bestemer hva som er best for verden, i rike land har vi problemer med fedme mens i fattige land dør tusner av sult hverdag. Trenger kansje noen opp pussinger her og der før vi er på riktig vei, men vi har en god start, vi har bare tatt et veldig side av sprang fra den rette veien.

Jeg tror vi er på riktig vei :) . Hvis vi ser på menneskehistorien finner vi masse positivt:

- Avskaffing av slaveri.

- Stemmerett til alle (i de fleste land).

- Regler i krig.

- Vi i vesten har fått mer fritid.

- Mindre religion.

- Mer kunnskap blant vanlige folk.

- Avskaffet dødsstraff i en stor del av verdens land, i Europa er det kun 2 land som har det fortsatt.

- Lengre levealder.

- Masse nyttig teknologi.

osv...

Vi har selvfølgelig langt å gå og mange land er ikke i nærheten av den levestandarden vi har i Norge, men jeg liker i hvertfall å tro at vi går riktig vei :) .

(det er tros alt dette tråen er om:P)

Det er en påstand som er i dag er umulig å bevise da vi vet så lite hvordan andre dyr har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...