Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny laptop med mye problemer med blåskjerm

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ny laptop 13Juni. En HP G62.

Jeg brukte den første gang 16.juni, og fikk min første blåskjerm den 20.juni. Og derretter har det vært gående. I begynnelsen var det blåskjerm kanskje 2 ganger om dagen. Ringte HP, og vi gjorde noe greier på dataen min (han forklarte meg hva jeg skulle gjøre, noe jeg gjorde). Holdt i 2 dager, så var blåskjermen tilbake. Da kom det blåskjerm hver 2-3 time, og jeg ringte HP på nytt. Vi gjorde noe andre greier på dataen, men blåskjermen fortsatte å komme, og ble hyppigere og hyppigere (var helg, så fikk ikke ringt). Når jeg fikk ringt igjen, kom det blåskjerm så ofte som to ganger i timen på det værste. Blåskjermen ble heller ikke borte ( i begynnelsen restartet dataen seg selv etter 30sek med blåskjerm), så jeg måtte slå pc-en av og på. Vi gjorde det samme vi gjorde første gangen, pluss noe til. Holdt i ei uke, så kom det nye blåskjermer. Vi gjorde veldig mye greier den gangen, også ble det borte.

Men, så skulle jeg slå på laptopen en dag, og kom først inn på pc-en, men da var skrivebordet veldig "gammeldags". Så ut som om skrivebordet var fra 2000. Var grått, jeg manglet alle programmer. Så jeg restartet pc-en, også kom jeg ikke inn på laptopen (fikk opp brukeren, men etter å ha skrevet passord for å komme inn på selve pc-en, kom jeg ikke videre).

Ringte HP, fikk fikset det, og jeg trodde alt var greit.

Nå har det gått 1,5 uke siden sist samtale, og jaggu har jeg ikke fått en blåskjerm til! Og jeg er dritt lei!

Kan jeg kreve at HP tar inn laptopen min og fikser dette for godt? Virker jo som om noe er alvolig gærent med dataen, og jeg orker ikke prøve å fikse dette "selv" lenger. Det er ganske slitsomt å sitte å prate med en svenske som skal ha meg til å gjøre ting på dataen i over en time flere ganger i uka. Jeg har bedre ting å gjøre enn å sitte i telefonen hele dagen..

Noen som har en anelse om hva som kan være gærent? Virker ikke som om noe av det jeg og HP-fyren har gjort funker.. (Og ikke spør meg HVA vi har gjort, for det aner jeg ikke. Var mye inne på f11 når HP-logoen kommer når man starter opp, og lastet ned mye greier fra HP.com, men vet ikke hva)

(Kom på at vi har gjort mye som het BIOS eller noe, og den "koden" som kommer etter Stopp på blåskjermen er 0x0000000A)

Endret av Maggii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt så mye problemer med en ny laptop, hadde den blitt sendt tilbake for service med en gang. Du har garanti på den, så det er bare å sende den til HP slik at de fikser den. Vær obs på at greier ikke de å fikse den etter to forsøk, hvis det dreier seg om samme feil, kan du forlange ny laptop.

Kanskje du skal forlange ny nå fordi det er tydelig at den HP G62 som du har, ikke virker slik den skal, altså den har noe som du kan si er åpenbare mangler og dermed kan du forlange ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...