Gå til innhold

Aktive studiomonitorer –perfekt til mitt bruk?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et lavt budsjett og har lyst til å bevege meg bort fra mine skrap-høytalere fra Creative. Jeg har ikke lyst på noe stort oppsett med ekstern forsterker og hundre inn-/utganger og stort oppsett. Lydkilden er en Mac Mini (Mm4,1 edn.) med musikk fra iTunes Store og en og annen film som skal sés.

 

Jeg har vært på HiFi Klubben og lyttet til Argon 7350A som hørtes ut som et uvær. Har vært litt rundt i andre butikker og hørt på tilsvarende i prisskillet 2–4000 og alt låt omtrent det samme (dårlig).

 

Så kom jeg over KRK Rokit RP6 G2 som hørtes veldig bra ut. Var ingenting å utsette på lyden jeg fikk demonstrert hos Ljudia. Fant disse for rett under 4000 hos Procom også, så da begynte dette å se bra ut.

 

Men… er dette riktig produkt for meg i stueoppsettet mitt? (Se illustrasjon av 20 kvm under.) Jeg bruker mesteparten av tiden ved stolen lengst til høyre på bildet. Er dette høytaleroppsettet da veldig dumt?

 

Jeg vil veldig gjerne ha noe tilbakemelding og forbedringsforslag. —og gjerne høre om det om noen har erfaring med RoKit RP6 eller tilsvarende produkt til samme pris. :)

 

685979.jpeg

(større visning) En tolkning av min stue tegnet med OpenOffice.org Draw.

Endret av Slipstream
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...