Lillemeg87 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Fins det noen sammenheng? I november i fjor fikk jeg sånn helt plutselig problemer med for mye magesyre og kvalme. Så og si ingen sure oppstøt eller noe, bare kvalme, ofte sultfølelse, mye raping og av og til litt sviende følelse i magen. Har også ofte tung pust etter å ha spist. Ikke sånn at jeg kveles liksom, men sånn at jeg føler jeg ofte må trekke pusten ekstra dypt. Noen ganger også hjertebank i disse situasjonene. Noen ganger dunker skikkelig i magen og kan faktisk tydelig se pulsen på magen. Noen som vet hva det kommer av? Har hørt om noe som heter vagusnerven som har med magesyre og puls å gjøre? Kan det være noe med den? Syredempende hjelper mot kvalmen, potetvann funker også. Så nå er jeg så og si aldri kvalm lengre, men merker de andre symptomene enda :/ Lenke til kommentar
Gjest Ruben Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Praktisk å være høg da. Jeg som elektriker har hatt god nytte av høyden min i jobbsammenheng.Jeg er en 16 år gammel gutt, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å være lav, synes jeg dere er det i forhold til gjennomsnittet? Kan ikke kalle meg ekspert på dette området akkurat, men når jeg blir kvalm hjelper det å tenke på- og spise salat. Kanskje ikke til så mye hjelp, men.. Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 takk for det skal huske det til neste gang jeg er kvalm! Men ingen som vet om det er noen sammenheng? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jodå, det er en absolutt sammenheng i det du beskriver. Uten nærmere undersøkelser, er det vanskelig å foreslå hva som kan være årsaken, men det absolutt på tide med en tur til legen. Jeg håller en knapp på forstadiet til refluxplager. Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Æsj, reflux plager? Men jeg har jo så og si aldri sure oppstøt. De få gangene jeg har det er det bare ett opstøt og thats it. Men ja skal få legen til å undersøke det, gidder jo ikke ha det sånn Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Den beskrivelsen din i førstepost er som om du beskriver hvordan jeg har det nå. Ser det dunke i magen og det svir ofte i halsen, men jeg slet i en lengre periode med oppkast nesten hver dag - heldigvis er det over. Syredempende produkter fungerer ikke for meg og jeg skal til ny legetime i starten av August. Av andre som har erfaring har jeg hørt at det kan ha med lukkemuskelen mellom magesekk og spiserør som gjør at det etter måltider spesielt kommer syre opp i spiserøret. Håper å finne ut av det fort og om trådstarter finner en løsning, så håper jeg du skriver om det. Jeg har slitt med dette i 3 år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå