Gå til innhold

Spm. ang. inndragning av lappen og bot.

Ram's

Anbefalte innlegg

Hei

Den 02. juni ble jeg tatt med høy fart, av UP. (133 i 90.)

Aksepterte ikke beslaget av førerkortet.

Tiden gikk og etter 3 uker og 1 dag,altså den 24.juni hentet jeg lappen min hos Politiet.

Men nå idag, fikk jeg brev, hvor juristen har kommet frem til en bot på 10000kr og inndragning av førerkortet på 4 mnd.

Jeg må senest innen 5 dager enten akseptere dette, eller ikke.

Det jeg da lurer på, hvis jeg aksepterer boten, men ikke lengden på sperrefristen, hva kommer til å skje videre?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Den 02. juni ble jeg tatt med høy fart, av UP. (133 i 90.)

Aksepterte ikke beslaget av førerkortet.

Tiden gikk og etter 3 uker og 1 dag,altså den 24.juni hentet jeg lappen min hos Politiet.

Men nå idag, fikk jeg brev, hvor juristen har kommet frem til en bot på 10000kr og inndragning av førerkortet på 4 mnd.

Jeg må senest innen 5 dager enten akseptere dette, eller ikke.

Det jeg da lurer på, hvis jeg aksepterer boten, men ikke lengden på sperrefristen, hva kommer til å skje videre?

Takker for svar.

vis man går ut ifra det som står her er riktig Når mister man førerkortet - og for hvor lenge?

så er du i sjiktet mellom 3 og 6 måneders tap av førerrett

og hvis du leser denne artikkelen her fra Fedrelandsvennen med påfølgende pdf med komplett bøtesats oversikt for brudd på veitrafikkloven ser du at minstesatsen i det hastighetsjiktet du ble tatt i er 10.000,-

men du må vel i retten(rettsavhør) med den farten der(velkommen i klubben) og vis det så kan du der si om du er enig eller ikke i straffeutmålingen og det er dommeren som avgjør den endelige straffen, men de er som regel enige med juristen vis ikke man har noe spesielt å komme med har jeg inntrykk av.

hvis du ikke må i retten så vet jeg ikke hvordan de hvil håndtere saken, men anbefaler deg iallefall å lese papirene du har fått å se hva de grunnlegger den straffeutmålingen med.

men for å oppsumere linkene jeg har lagt ved:

126 km/t - 135 km/t er 3-6 måneder, de vil gi deg 4.

131 km/t - 135 km/t er 10.000,- ved forelegg og hvis det blir sak så øker den til 12.000,-

Lenke til kommentar

Hei.

Ble målt i Nøstvedttunnelen ved vinterbro.

Her er det Kl. A motorveg meg bekjent.

Da jeg ble stoppet, mente politimannen at jeg mest sannsynlig ville miste lappen i 3 mnd.

Men nå vil politiadvokaten at jeg skal miste den i 4 mnd.

Har snakket med denne advokaten, og han mente jeg kunne _kanskje_ få lavere inndragelse hvis jeg fikk bekreftelse fra arbeidsgiver om at jeg trenger lappen i arbeidssammenheng.

Skulle sende han papirene om at jeg ikke godtok lengden på sperrefristen + bekreftelsen.

Vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Hei.

Ble målt i Nøstvedttunnelen ved vinterbro.

Her er det Kl. A motorveg meg bekjent.

Da jeg ble stoppet, mente politimannen at jeg mest sannsynlig ville miste lappen i 3 mnd.

Men nå vil politiadvokaten at jeg skal miste den i 4 mnd.

Har snakket med denne advokaten, og han mente jeg kunne _kanskje_ få lavere inndragelse hvis jeg fikk bekreftelse fra arbeidsgiver om at jeg trenger lappen i arbeidssammenheng.

Skulle sende han papirene om at jeg ikke godtok lengden på sperrefristen + bekreftelsen.

Vi får se hva som skjer.

hva står det i papirene du har fått med (det jeg går ut ifra er) tiltalen din?

der står det gjerne om de finner noen grunn til at du skal kvalifisere til lavere straff av noen spesiell grunn.

men du taper ingenting på å prøve, vel med mindre det blir regnet som at du ikke aksepterer straffen og de må ha sak av det og du da vil miste en eventuell strafferabatt... da kan du regne med høyere bot og lengre tid uten lappen...

Såvidt jeg husker kan du ikke akseptere deler av et forelegg - det er en "all-or-nothing"-pakke. 

de to gangene jeg har vært i kontakt med politiet med slikt som dette er det beskjeden jeg har fått iallefall.

men vis dette bare er en tiltale så vil det vel bare bli lagt til sakspapirene som brukes i saken.

men så vidt jeg har fått med meg har dommerne stort sett en: "viss du trengte førerkortet i jobben din burde du ikke kjørt så fort" holdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...