Gå til innhold

Dele opp en 2 TB disk

MrL

Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt meg en 2 TB disk som jeg nå vil dele opp. Den har ca potensielt 1,8 gb lagringsplass, hvor mange partisjoner vil dere mene det er lurt å dele opp en slik disk i?

Har nå delt den i 2, men lurer på om jeg skal dele de 2 på 2 igjen slik at jeg får 4 stk på ca 4-500 gb hver. Har de noe å si for ytelsen for disken om jeg har en på 500 eller en på 1000? Har liksom inntrykk av at de fleste partisjonene blir treigere jo nærmere fylt de er, så lurer på derfor om det er lurt å dele dem i flere eller har det ingenting å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt subjektivt hva man ønsker. Jeg mener at det overhodet ikke er noen grunn til å dele en disk, det setter bare unødvendige grenser som en eller annen gang kommer i veien.

Man kan heller bruke mapper for å sortere innhold.

Lenke til kommentar

Okei, men hva som er mest praktisk er en ting, men har det ingenting å si for ytelsen av disken? Synes som sagt der virker som partisjonen "jobber treigere" ettersom jeg fyller den helt opp, men dette er kanskje noe jeg bare innbiller meg?

Lenke til kommentar

Teknisk sett har Hårek rett i hva han sier.

Men fordelene er som OS disk, da vil du sperre OSet inne på en egen partisjon som raskt og enkelt kan tømmes ved reinstall og data på resten.

Utenom det ville jeg heller ha brukt hele disken og kun partisjonert om jeg skulle ha flere OS installert.

Lenke til kommentar

Med OS på disken er jeg enig at den skal deles.

Utforsker bruker lenger tid på å vise innholdet jo flere filer det er i en mappe. Bortsett fra det vet jeg ikke om noe som skal gå tregere i forhold til størrelsen på partisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...