sralern Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei. På lørdag satt jeg sammen en ny maskin bestående av følgende. Helt nye deler; * Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930, Quad Core, 2.8Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan * Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2. * Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7 * Antec Nine Hundred Midi Tower Sort Hadde fra før; * Fortron/Source Epsilon 600W * Sapphire Radeon HD 4870 pci-x Problemet er som følger. Til å begynne med rebootet maskin ved store file transfer over 10gb. Dette leste jeg meg fram til kunne være varme. Så jeg kjøpte en nytt kabinett da mitt gamle var over 7 år gammelt og besto av kun en vifte. Med det nye ble alt mye kjøligere og file transfer gikk som bare det. Problem løst? Neida. Når jeg bruker maskinen, funker den helt fint i flere timer. Om jeg går i fra pcen og screensavern setter i gang, går den litt, så får vi en reboot. Dette er veldig frustrende og jeg har prøvd å lese meg fram uten noe hell. Alt av drivere er nytt. Er det noen som har noen ideer? Setter kjempe stor pris for all hjelp! Lars Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Tja , av de komponentene som under belastning kan forårsake dette så har du : *Strømforsyning. *Minne. *Skjermkort. Gå inn i bios og sjekk at alle komponentene får riktig strømmengde ved oppstart (typisk DELETE). En annen ting du bør gjøre er å se om du kan komme inn i Sikkerhetsmodus med F8 (dette vil da kjøre en enklere 2d oppsett) og som er en kjapp test for å se om det kan være skjermkortrelatert. Fungerer ikke det så bør du prøve å få til en memtest.org test av minnet ved oppstart, dette vil da kunne gi deg en indikasjon på om det er derfor pcen restarter. Lenke til kommentar
sralern Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Takk. skal prøve det ut Endret 14. juli 2010 av sralern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå