Gå til innhold

Hjemmekino oppkobling til PC / TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå nylig kjøpt meg et hjemmekinoanlegg fra Sony, og fant ut at jeg skal få oppkoblet anlegget til PCen min i tilleg til TVen!

Jeg har kjøpt en Stereo-adapter (2RCA hun/ 1x 3.5mm stereo jack han) og koblet en vanlig audio kabel (RCA stereo-kabel 2xRCA han) fra spilleren til PCen, men da får jeg ikke lyd!

-- for å oppsummere; jeg ønsker å kunne spille av musikk o.l. fra PCen til hjemmekinoanlegget

jeg tror at lydkortet mitt skal støtte det etter at dette er ganske dyrt og helt nytt

Skulle gjerne hatt noen råd om hva jeg kan gjøre :)

På forhånd takk!

Sony anlegget mitt heter BDVE300CE2!

/ ramspock

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror at lydkortet mitt skal støtte det etter at dette er ganske dyrt og helt nytt

Dette er noe absolutt alle lydkort støtter. Trenger hverken være dyrt eller nytt.

Forskjellen er selvsagt KVALITETEN man får ut.

Men siden det er hjemmekinoanlegg du kobler til, så skal du kanskje koble video til også?

Sjekk om PCen din har HDMI utgang, da kan du få både lyd og bilde via samme kabel.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at etter en stund fikk jeg lyd i anlegget, men ikke surround effekt.

Dette skyltes trolig at jeg bruker en vanlig audio kabel når jeg egentlig trenger en Digital S/PDIF. Når jeg kjører HDMI kabel får jeg bare bilde, og ikke noe lyd. (Vet ikke helt hvorfor)

Jeg skal altså kjøpe en S/PDIF kabel i morgen i håp om å få surround effekt når jeg ser på film o.l på PCen.

Løsningen på mitt tidligere problem var at jeg hadde en mini jack adapter allerede koblet til, noe som tydeligvis ikke fungerte sammen med den nye adapteren.

Det jeg ønsket å oppnå var å kunne kjøre mitt vanlige høytaleranlegg sammen med hjemmekinoanlegget. Ville da fått 2 suber og 7 høytalere :)

Jeg har tideligere samkjørt et logitech headset sammen med Creative høytalerene mine, slik at jeg har fått lyd i begge samtidig, noe som har gitt meg en "billig virtuell surroundeffekt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...