ob1 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei Jeg har montert en pc med følgende komponenter: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 MSI Big Bang-XPower, X58, Socket-1366 Corsair SSD Force Series 2,5" 60GBSATA2, 285MB/275MB/s read/write Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9 MSI GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA Chieftec A-135 Series 650W PSU Kabinett, skjermer, tastatur og mus ble gjenbrukt fra gammel pc. Etter Windows 7 (64 bit) er installert så opplever jeg utrolig mye hakking og den generelle ytelsen virker veldig lav Har prøvd meg litt rundt, satte disk i AHCI-mode from IDE (og måtte reinstallere) ny bios, nye drivere, windows update osv. Jeg har ikke overklokket men prøvd både "fail safe defaults" og "optimized defaults" i bios. Hvis jeg drar musapekeren over skjermen fra en side til en annen så ser jeg ikke èn myk bevegelse men den hopper litt, og når jeg skriver i forumet her så kommer bokstavene frem i rykk og napp. Virker som at hele maskinen "lugger". Det er med en ren windows installasjon + drivere og windows update, ingenting mer kjørende. Det er utrolig irriterende og brukeropplevelsen er dårligere enn på den forrige maskinen som er 3 år gammel. Er det noen som kan hjelpe meg finne årsaken til dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Sjekk temperaturene på komponentene i maskinen din. Pass også på at enheter som krever ekstra strøm via ekstra strømplugger har disse plugget inn. Lenke til kommentar
spracket Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Kan være at du ikke har stor nok strømforsyning. Hadde ett lignende problem tidligere og da var det PSU som var for liten. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 psuen ser ut til å være nok, jeg ville også ha sjekket temperaturene på skjermkort og prosessor. du kan bruke programmet realtemp til prosessor, og nvidia har vel noe eget til skjermkortet. det er mulig for eksempel viftene på prosessoren ikke sitter ordentlig. støv er vel utelukket om pcen en ny. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Minnet er riktigt satt opp, og man finner alt i Windows? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Takk for tips, har kryssbyttet skjermkort fra gammelk maskin (ATI HD 4800) og med dette kortet som tross alt er eldre så fikk jeg en enorm forbedring i generell ytelse. Maskinen booter og logger inn lynraskt og reagerer umiddelbart på å åpne explorer, webleser o.l. GTX470 har 4 kontakter osm skal kobles til med strøm, ATI har 1, alle er koblet til bare så det er nevnt. Så spørsmålet er vel om det er PSU som må oppgraderes eller skjermkortet som er smådefekt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Vanskelig å si, men anbefaler deg å teste skjermkortet i en annen pc først. Om Chieftecen er av dårlig kvalitet så kan det være at den kun leverer ca 400-450W og resten er peak, sjekk beskrivelsen av psu'en og eventuelt noen tester. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Har du installert alt av drivere, spesiellt skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
storingen Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Har du installert alt av drivere, spesiellt skjermkortdrivere? Dette er ekstremt viktig. For hvis ikke så vil du få hakk i hakk. Håper du finner årsaken. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Høres egentlig ut som det er råtten PSU som er problemet her. Tviler egentlig sterkt på at Trådstarter ikke har installert driverene til skjermkortet, spesiellt når han får bra ytelse med ett mindre strømkrevende skjermkort. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Feil funnet og fikset. Med 5 eller 6 minnemoduler (6x 2GB) så opplevde jeg dette problemet. 4 minnebrikker eller færre montert ga perfekt ytelse. Kontaktet MSI og de sendte meg en beta utgave av neste biosversjon (1.3) 1.2 var den som lå på msi sine sider og denen var allerede installert. beta versjon av 1.3 bios løste problemet, og maskinen er superrask nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå