Snipershot Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 ok.. skal sette opp nettverk med 2 maskiner.. den som har internett (ISDN) kjører windows ME.. Hvordan får jeg internett på begge? hva slags "protokoller" må jeg legge til for å få ME på nettverk? kan jeg mekke det slik at jeg kan koble fra internett med den andre maskinen slik at jeg ikke bruker internett så mye? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 ok.. skal sette opp nettverk med 2 maskiner.. den som har internett (ISDN) kjører windows ME.. Hvordan får jeg internett på begge? hva slags "protokoller" må jeg legge til for å få ME på nettverk? kan jeg mekke det slik at jeg kan koble fra internett med den andre maskinen slik at jeg ikke bruker internett så mye? du må legge til en TCP/IP protokoll. Slik jeg ser det har du satt opp maskinen med ME som gateway? Hvis den andre maskinen kjører XP er det enkelt, da må du bare bruke wizarden. Hvis ikke er det litt værre.. Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 du må legge til en TCP/IP protokoll. Slik jeg ser det har du satt opp maskinen med ME som gateway? Hvis den andre maskinen kjører XP er det enkelt, da må du bare bruke wizarden. Hvis ikke er det litt værre.. Jeg har ikke satt den opp enda.. det er problemet.. andre maskina er xp.. det fixer jeg.. men jeg lurte også på om jeg kunne fikse det slik at jeg kan koble fra internett med den maskina med xp når den med me er gateway.. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hvis XP maskina er mot modemet så vil jeg tro at det er den som kontrollerer internettforbindelsen.Og slår du av XP maskinen vil du ikke kunne komme ut med den andre maskinen i heletatt. Dvs. hvis du kobler den andre i XP maskinen. Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Hvis XP maskina er mot modemet så vil jeg tro at det er den som kontrollerer internettforbindelsen.Og slår du av XP maskinen vil du ikke kunne komme ut med den andre maskinen i heletatt. Dvs. hvis du kobler den andre i XP maskinen. ME maskinen har internett.. det jeg lurte på var om jeg kunne koble til og fra internett med XP maskina når det er ME maskina som har ISDN.. dvs jeg har ikke mulighet for å fikse internett på XP maskina annet enn gjennom nettverk.. Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Hvordan setter man opp ME til nettverk?? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Du må ha et nettverkskort i maskinen som er koblet til internett. Den andre kobles til direkte, eller via hub/switch. På egenskapene til ISDN kortet tror jeg det skal være mulig å dele internett. Eller så er det en wizard, ikke så godt kjent med ME. Du får da automatisk 192.168.0.1 på nettverkskortet som er i samme maskin som ISDN kortet. På den andre setter du TCP/IP egenskaper til feks 192.168.0.2 og 192.168.0.1 som default gateway. Husk mask på 255.255.255.0 Kan også hende at du må fylle inn DNS server adresser, disse finner du ved å åpne dosvindu på ISDN maskinen og skriver ipconfig /all. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 ...er det ikke en nettverks wizard ME også!? Har alltid trodd det jeg! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 For det første: sjekk guiden. http://www.hardware.no/guider/dele_interne...nett/index.html For det andre: det er fullt mulig å dele internett med WinMe. Jeg har gjort det mye selv. Det er dog ikke mulig å gi Xp kontroll over nett-tilgangen på den måten at man med Xp kan logge av, sånn helt uten videre. (Det er en ren Xp-greie, sålangt jeg har opplevd.) God natt. Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Sliter litt med at jeg ikke får win ME opp i nettverket. Man skal legge til en TCP/IP protokoll.. skal man ikke??.. får iallefall ikke lagt den inn skikkelig.. kommer opp TCP/IP <ingenting> eller noe slikt :-? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Får du pinget 127.0.0.1 uten problemer? I så fall er TCP/IP korrekt innstallert. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gjør som følgende: Sett opp begge maskinene i nettverk. kall den pcen med ME for MEPC og den med xp for XPPC. (du trenger ikke de navna, bare eksempel) Så går du til XP pcen og åpn opp command prompten, og skriver ping MEPC. Hvis du da får svar skal alt være ok. Hvis ikke er det litt verre.... Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Ok.. fått opp nettverket.. men måtte sette opp ip på XP maskina manuellt.. trenger jeg å legge til ip til DNS server? og den maskina med internett skal stå som gateway men internetten funker ikke på xp maskina.. må jeg fikse noe annet på ME maskina enn network wizarden?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå