Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm når PC'en blir starta på.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg reiste bort, og etterlot min stasjonære PC med alle ledningene utav i en ukes tid, da fungerte den helt fint. Men når jeg kom tilbake nå, så skjer det at når jeg starter PC'en hører jeg vifta, og diskene begynne og gå, og noen fæle ulyder, som ikke har vært der før når jeg starta dataen. svart skjerm, det er en knapp på skjerme, som bestemmer om du skal ha på Digital/eller det vanlige. det er en Win 7 Ultimate på en gammel PC, så den må stå på Digital for og fungere. Men skjermen går på, men den er svart, og det bare flimrer litt når jeg trykker på den valgknappen for skjerm-modus. Så hva gjør jeg for å få fikset det?

på forhånd takk: )(Samsung SyncMaster740BF skjerm, og Fujitsu-Siemens Esprimo Datamaskin) Kan det være at skjermen er gåen selvom den går på?

Endret av KennethSLie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde merke om maskinen starter skikkelig. Kommer oppstartslyden til Windows f.eks? Svart skjerm under oppstart er enten gåent skjermkort, hovedkort eller RAM. Jeg holder en knapp på RAM.

Ta ut alle RAM-brikkene dine og prøv med én og én av gangen. Fungerer maskinen da må du kjøpe nye brikker.

EDIT: Det kan også være CPU, men det har jeg aldri vert borti.

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...