Gå til innhold

Regler om enkeltmannsforetak uten inntekt

Anbefalte innlegg

Hei

vurderer og registrere ett enkeltmannsforetak.

men har ikke planer om og ha noen som helst inntekt for jeg skal ha et opensource prosjekt på denne siden.. og eneste utgiftene vil være 2 - 3 domener..(trenger ORG NR derfor jeg vurderer og registrere)

har jeg noen spesielle regler/krav jeg må oppfylle?

allt jeg finner på google er for firmaer med inntekt siden dette er opensource prosjekt og absolutt ingen inntekt..

hva må jeg tenke på ?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg registrerte et enkeltmannsforetak for mange år siden, kun for å kunne ordne noen domener.

så lenge du ikke har noen inntekt er det heller ikke noen krav til noe som helst, annet enn å informere skattemyndighetene om at du ikke har inntekt knyttet til foretaket.

Lenke til kommentar

oppføllings spørsmål: om man har et par bannere på nettsiden og tjener noen småpenger, må man da stresse med skatt osv av dette?

Og må man betale noen årlig sum for å være registrert? eller registreringsavgift?

Lenke til kommentar

Opprettet nettop ett selv på www.altinn.no. Du finner all info der og fyller inn diverse slik info. Var f.eks ett spørsmål om man skulle skrive av moms, selvfølgelig nei, om man skulle tjene over 50.000 eller noe. Meget enkelt å fylle ut, bare litt lesning så ordner det seg:)

Jeg skal starte som forhandler, men så lenge jeg ikke selger egne produkter er det gratis å registre seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...